Rabu, 19 Jun 2013

Dato Seri Shahidan Kassim Memberikan Peringatan Tegas Kepada Melayu Yang Masih Leka.

Dato Seri Shahidan Kassin Jiwa Melayu Gabenor Parlimen.

Dato Seri Shahidan Kassim (di rujuk selepas ini sebagai DSSK), telah memberikan peringatan tegas kepada Melayu yang masih diuliti mimpi. Peringatannya adalah realiti dan kemungkinan yang boleh berlaku, jika Melayu masih leka dengan dakyah DAP rasis menafikan 2/3 majoriti Barisan Nasional. Rugikah Melayu PKR dan PAS jika Perdana Menteri Malaysia adalah DS Najib? Selama 56 tahun, BN membuktikan, majoriti 2/3 di Parlimen, tak pernah merugikan Melayu PAS. Tapi seluruh Melayu akan kerugian besar, jika Melayu PKR dan PAS, terus menyokong DAP menafikan 2/3 majoriti BN dalam Dewan Rakyat.

Ambil contoh terbaik di Selangor. Dengan gabungan kerusi DAP (15), PAS (15) dan PKR (14), ketiga parti itu menafikan 2/3 majoriti BN dalam DUN Selangor. Sudah tentu pengundi PAS mengundi PAS untuk merealisasikan sebuah pentadbiran utopia Negara Islam di Selangor. Tapi apa yang berlaku? PAS dinafikan hak kepada Menteri Besar dan jawatan EXCO yang penting-penting. Sebaliknya, DAP membolot semua jawatan penting dalam EXCO. Termasuk jawatan Speker DUN. Kemudiannya, DAP megawar-warkan mahu meluluskan Enakmen SELESA yang bakal menjadikan Speker DUN Selangor lebih berkuasa dari badan legislatif Selangor dan EXCO Selangor. Bermakna, DAP menguasai penuh dua badan kerajaan negeri yang paling utama di Selangor. Apa yang tinggal kepada PAS?

Contoh klasik seterusnya, lihat apa yang terjadi di Perak dahulu. Bagaimana, DAP membonekakan jawatan Menteri Besar Perak untuk kepentingan politik DAP. Kesempatan itu di ambil DAP untuk memperkasakan DAP. Sehingga mampu mencetuskan Tsunami Cina pada PRU13 lalu. Sedarlah Melayu ! DAP menghasut dan menghalang Kerajaan Perpaduan kerana tidak mahu kuasa Melayu dikembalikan semula. Sebaliknya, DAP melakukan gerak kerja melalui Red Beans Armynya , terus menerus mempertikaikan dan memperlekehkan kepimpinan Melayu!

Melayu perlu sedar dan dibangunkan segera! Jangan terperangkap dan terjerat dalam permainan licik DAP, memecahbelahkan undi Melayu. Sedangkan DAP menghasut pengundi Cina mengundi DAP secara en-blok. Ini amat merugikan Melayu ! Selagi Melayu termakan hasutan dan dakyah menafikan 2/3 majoriti BN samada di DUN dan Dewan Rakyat, selagi itulah Melayu terpaksa mengemis kuasa daripada DAP dan pengundi Cina. Melayu wajib mengundi secara en-blok atau paling tidak 90 peratus mengundi Barisan Nasional.

Melayu tak perlu tunduk kepada tekanan dan kemahuan pengundi Cina dan DAP, jika sekiranya Melayu Bersatu dalam mengundi Barisan Nasional. Tak mengapa, jika Melayu masih hendak menyokong PKR dan PAS, tapi undi mestilah diberikan secara en-blok kepada Barisan Nasional. Kepimpinan Melayu lebih baik daripada kepimpinan DAP rasis. Kita perlu membantu YDPA dan Majlis Raja-raja dalam melaksanakan fungsi mereka melantik Perdana Menteri, Jemaah Menteri, Menteri Besar, Ketua Menteri dan EXCO. Kenapa begitu? Lihat di bawah ini. 

PERLEMBAGAAN MALAYSIA


















Perkara 40- YDPA mempunyai kuasa BUDIBICARA untuk melantik PM. Untuk melantik PM, Perkara 43 adalah terpakai. Di mana dinyatakan, YDPA mestilah melantik PM dari kalangan ahli Parlimen yang pada HEMATNYA, mungkin mendapat kepercayaan MAJORITI (bukan undi fofuler) ahli DEWAN RAKYAT (ahli Parlimen 222).  Tidak disebutkan syarat bahawa PM mestilah beragama Islam dan berketurunan Melayu. Sebaliknya, pilihan tersebut disembunyikan secara halus di bawah kuasa Budibicara YDPA. 

Adalah lebih mudah YDPA melantik PM, apabila BARISAN NASIONAL mempunyai 2/3 majoriti dalam Dewan Rakyat. Kerana ini sudah tentu memenuhi syarat 'Mungkin Mendapat Kepercayaan Majoriti ahli Dewan Rakyat'. Tidak ada persoalan ' Mungkin Mendapat Kepercayaan...' bila sudah ada 2/3 majoriti. Betul tak? Gunakan imaginasi anda sendiri, bilamana wujud situasi sama seperti berlaku di DUN Selangor. Ambe harap anda semua nampak bagaimana permainan licik DAP menipu MELAYU untuk berkuasa dengan hanya kekuatan 30 peratus pengundi Cina. Adakah itu adil dan saksama kepada semua rakyat Malaysia?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...