Ahad, 17 Mac 2013

LAHAD DATU: BOMOH DALAM KARPET, LAGI INFO SIAPA TERLIBAT @PrayForSabah



cerita lanjut klik di sini kapal canggih boleh sangkut kat batu karang.

Take note of the messages in the FB grab.

cerita lanjut di sini (Penafian: Sumber maklumat pun tak dapat mengesahkan lagi so please jangan buat andaian macam-macam) Borneoinsider



di sini pula menceritakan bagaimana pihak berkuasa Filipina sudah mempunyai maklumat mengenai pihak yang membiayai pengganas Kiram Tiram 50sen. Setiausaha Pertahan Filipinan sendiri yang kasitau. http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/03/lahad-datu-filipina-dah-temui-siapa.html

RAJA MUDA SULU MATI DITEMBAK! 
Mayat Bomoh Kiram Tiram 50sen yang terkorban.
Cerita sepenuhnya di sini http://azmykelanajaya.blogspot.com/2013/03/foto-bomoh-kiram-yang-kebal-mati-di.html.

Didedahkan juga ada dakwaan anggota pengganas Kiram Tiram 50sen bahawa mereka terpedaya. Kononnya mereka di pelawa bekerja di Sabah dalam ladang kelapa sawit. bawa parang je. 


Ada lagi yang menarik mengenai insiden Lahad Datu. 
Masih ingat sejarah pemisahan Timut Timur suatu masa dulu?
YB Zulkifli Nordin mendedahkan bagaimana dua orang personaliti pembangkang Tian Chua dan Sivarasa memperjuangkan pemisahan Timu Timur melalui ngo dan sidang APCET I dan II di Manila dan Kuala Lumpur.


Pemberontakan Timur Timur yang diketuai Gusmao berjaya dipatahkan oleh ABRI. 
Gusmao dipenjarakan atas kesalahan menderhaka.
Tapi perkara itu diperbesarkan oleh APCET melalui gerak kerja Tian Chua dan Sivarasa. 


Akhirnya Timur Timur dipisahkan dari Republik Indonesia.
Gerakan APCET itu di tentang hebat oleh Saifudin Nasution yang pada waktu itu masih dalam UMNO. 
Sekarang, Saifudin Nasution, Tian Chua dan Sivarasa sudah peluk-peluk cium. 
Teringat bidalan Ingeris "Politics Do Made Strange Bedfellows"



Kiram 3/50sen pun dah bersuara hendak membawa perkara ini ketengah. 
Hendak memfailkan tuntutan ke atas Sabah. 
Seolah-olah Perjanjian terdahulu tidak bermakna lagi. 
Sedangkan dalam setiap pembuluh darah Kiran 3/50 sen TIDAK ADA SETITIK DARAH DIRAJA pun.
Beliau adalah anak angkat.



Tapi mengikut seorang member kedai kopi ambe lah.....
Kiram 3/50sen bertindak bersendirian dan di bekup oleh puak tertentu di pihak pembangkang di Filipina dan Malaysia sendiri. 

Masealohnya, beliau tak dapat mengemukakan sebarang bukti melainkan ambe plak kena bayar minuman dan nasi lemaknya. Alarh biasalah. 

Menurut sumber-sumber sana-sini pula, 
Serangan di rancang untuk bertepatan dengan tarikh PRU 13 agar berlaku kekecohan semasa pentadbiran 'caretaker'. 

Bila difikirkan sejenak lah ....
Insiden Lahad Datu ini lebih banyak memberikan keuntungan kepada pihak luar.
Tapi sejauh manakah pihak pembangkang Malaysia sanggup bertindak?
Terbukti mereka pernah mengadu domba wilayah Indonesia sehingga wilayah itu terpisah dari Indonesia. 

Ambe punya TEORI KEDAI KOPI pula ..... kita perlu menyedarilah betapa bertuahnya kita selama ini. Setelah pemberontakan bersenjata komunis gagal dan berakhir dengan Perjanjian Perdamaian pada 1986, kita berada dalam keadaan aman sentosa.
Tiada banyak sangat konflik.
Tidak bergolak. 
Waima negara-negara jiran kita bergolak dan bergoncang hebat. 
Tapi sebaik sahaja malaon dan makrop nama Anwar Ibrahim dibebaskan, selepas insiden 9/11; maka bermula lah bibit-bibit konflik.

Bila berlakunya Tsunami 2008, maka kita melihat hasil pertama Janji Reformasi & Revolusi tumbangnya empat buah negeri ke tangan DAP PKR PAS.

Jika kita mahukan kedamaian dan kesentosaan kembali semula, kita perlu menolak semua bentuk hasutan dan anasir-anasir subversif.

Fahaman Sosialisma Demokrat, Pluralisma dan Bebalisma yang di bawa oleh DAP PKR PAS adalah bahanapi kepada cetusan konflik tempatan. Bukanlah nak tuduh deme tu semuanya jahat setaraf setan iblis laknatullah. Tapi dek kerana beberapa kerat pemimpin deme yang jadi setan iblisnya maka habis terpalit semuanya. Deme tu lah yang sepatutnya diBERSIHKAN.

Insiden Lahad Datu tu pengajaran besar buat kita semua.
Janganlah kita nak mengada-ngada lagi dah memandai-mandai dalam semua perkara.  Ambil tahu takper tapi jangan jadi Histeria dan Mania plak.
Provokasi terlampau-lampau perlu dielakkan samasekali.
Permusuhan dan ekstrimis perlu dihapuskan. 
Kerana episod Lahad Datu itu akan mampu ditangani dengan Keamanan dan bukan dendam kesumat.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...