Ahad, 30 Disember 2012

HJ HAJI NAK JAWAB SATU JAM .. AKU NAK TANYA SEPULUH JAM BOLEH?

PENING DOH NI BOOH ..
MUNG HADI MINTA SATU JAM LA .. CEQ NAK DEMO BANTAH SHAMSIDAR JADI SAKSI.

Mengulas sedikit mengenai syarat yang di minta oleh Hj Hadi.
Hj Hadi minta satu jam untuk ke udara memperjelaskan Amanat nya yg di buat pada 1981. 
Alasan yang diberikan oleh Hj Hadi ialah kalau beliau perjelaskan di luar saluran rasmi yang selalu beliau kutuk, beliau kata kenyataannya akan di putar belit. 
Antara reaksi yang di terima ialah:-
C.N. Afghan kata Hj Hadi tak layak letak syarat macam tu kerana masa beliau buat Amanatnya beliau tak letak apa-apa syarat.
Pak Lah pondok Geting kata, kalau Hj Hadi tak tarik balik amanatnya Hj Hadi berdosa. (Dah berdosa pun selama 31 tahun ni)
Dato Seri Rais Yatim kata pula, beliau boleh beri peluang syarat Hj Hadi tapi terpulanglah kepada budibicara setesen tv bagaimana hendak menyiarkannya samada secara berita atau makluman awam. 
Berikut adalah klip video Hj Hadi mintak 1 jam siaran langsung, tapi air muka nya pun nampak sangat tak selesa dan tak berapa nak ikhlas serta jujur pada lidah tak bertulangnya.
Tiapkali wartawan ajukan soalan 'Adakah Dato akan tarik balik ?" Hj Hadi nampak tak begitu selesa nak jawab soalan itu.
Jelas dari bahasa badan Hj Hadi dalam klip video di bawah beliau begitu tak selesa dan berada dalam zon 'self-denial'. Kira nak mengelat dan mengelak lah.
Perlu lah di ingat bahawa selama ini Hj Hadi menafikan wujudnya Amanatnya itu.
Malah beliau turut bersilat lidah untuk mengekalkan Amanat nya dengan macam-macam gaya penyampaian.
Penganut pas bolehlah beliau tipu dan kekalkan penipuannya sebab penganutnya tak berfikir dan berikiran jumud mudah di tipu.
Amat jelas dalam klip video di bawah Hj Hadi masih berdegil mahu mempertahankan pendapatnya mengkafirkan sesama Islam yang menyokong UMNO.



Dah tengok klip audio di atas apakata kita dengar pula klip video di mana beliau mengeluarkan Amanatnya tersebut. Klip audio inUniti berjaya di rakam dan diterbitkan oleh Meida UMNO Terengganu. tahniah kepada mereka.



Apa pendapat anda ?
Nyatakan pendirian anda melalui Media Sosial dan di laman fesbuk dan twitter rasmi Dato Seri Rais Yatim dan Hj Hadi serta yang berkaitan.
Sila nyatakan pendapat anda dengan BERANI!


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...