Rabu, 26 September 2012

CERITA WAYANG EDIKO MARTOPO SUDIYANTO KE HAPA DAH KELUAR SEPERTI YANG DIJANGKAKAN.

Mana lah kesan-kesan kena hempuk nie Erdikop Martopo ?

Sudah betul nak eja dan sebut nama kepala samsneg dan gengster kumpulan Pro Militan ni nama macam warga Indonesia baru dapat kad pengenalan biru. Seperti yang telah dijangkakan oleh rakan-rakan bloger lain pro Militan akan keluarkan cerita wayang untuk raih simpati dan belas kasihan. Ternyata betul. 

Hari ini keluarlah cerita pasal ketua samseng Pro Militan Edikop Martopo Sudiyanto Ntahapakebondo buat lapuran polis konon kena pukul lah dan macam-macam. Tapi dalam gambar takde plak kesan-kesan lebam dan kesan kena hentak dengan helmet. Biasa je muka nya macam kena tampar manja dengan mak nyah jek.

Anda masih ingat kisah kepala babi dalam surau, 
kisah minah ngok ngek boleh halimunan di kawasan flat kemudian muncul semasa kempen PRK
kisah bantahan e-undi 
dan sekarang kisah kena pukul dengan samseng yang tak dikenali,

Kira dasat lah mamat erdikop martopo nie walaupun jatuh motorsikal cam Syabu dan di hentak di pukul di lanyak dengan helmet (skrip wayang) tapi masih mampu bergambar dan buat laporan polis. Mat Syabu jatuh motor terlanggar bahu jalan sendiri pun hampir lumpuh duduk atas kerusi roda berbulan lamanya. Sampaikan terpaksa buat tuntutan rawatan yang tak munasabah. 

Tapi si Erdikop Martopo ni selamber derk je buat laporan polis dan boleh bergambar lagi. Dasat kan?

Kalau dah dasar penipu tu memang penipu juga lah. Itulah didikan pakatam ke atas anak-anak muda Malaysia. Pakatam ajar anak-anak muda Malaysia bagaimana hendak menipu orangramai dan menjadi pencela tegar speanjang masa. 

Fikirlah sendiri. Ini macam punya generasi ke nak di bawa ke tengah ?

1 ulasan:

halinh mae berkata...

Sedapnya nama...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...