Rabu, 15 Ogos 2012

TERBAIK ! NIK AJIS & PUAK BUDU SERUPA DENGAN PENGKHIANAT TOK JANGGUT.


Menyingkap kembali sejarah untuk dijadikan pengajaran dan panduan berguna. Pepuak Budu cap Bule sering mengungkitkan sejarah Tok Janggut untuk menghentam UMNO dalam soal kemerdekaan. Di kutuk dan di cerca nya UMNO melalui sejarah Tok Janggut. Tapi tahukah bahwa perjuangan Tok Janggut ditewaskan bukan kerana kekuatan British tapi kerana berlakunya pengkhianatan oleh rakannya sendiri yang macam Pok Nik dan pepuak Budu Cap Bule. Jika tiada pengkhianatan itu sudah tentulah perjuangan Tok Janggut berterusan. Namun takdir Allah Ta'ala menentukan bahawa kemerdekaan Tanah Melayu ini haruslah dicapai melalui meja perundingan setelah tertumpahnya darah-darah pejuang kerana pengkhianatan. 

Dalam sejarah moden  pula kita menyaksikan dengan mata kepala kita bagaimana puak Budu UMNO 11 memecahbelahkan UMNO. Mujurlah kini mereka bertaubat. Tapi masih lagi wujud kelompok Budu baru jenis pengkhianat ini. Malah keturunan pengkhianat Tok Janggut masih boleh di kesan dan diketahui sehingga ke hari ini. Tidak mengejutkan jika didapati bahawa ramai keturunan tersebut kini berada di dalam PAS dan dalam kelompok Gampang Budu di dalam mana-mana parti politik serta  pegawai-pegawai kerajaan 

Notis yang dikeluarkan oleh pejabat Balai Besar pada 23 Mei 1915 yang menawarkan hadiah kepada sesiapa sahaja yang berjaya menangkap Tok Janggut dan pengikut-pengikutnya samada dalam keadaan hidup atau sebaliknya. Bukan dikeluarkan oleh UMNO tetapi oleh pepuak Budu yang bersengkongkol dengan British sama seperti puak Budu PAS dan yang berada dalam mana-mana parti politik. Suka berkhianat. 

 

Pada hari ini kita sendiri menyaksikan bagaimana PAS Kelantan bertindak sama seperti pengkhianat kepada Tok Janggut. Dewan OOOlamak PAS pun sudah menjadi setan bissuu'. Inilah bahayanya dan ancaman kepada segala usaha perpaduan umat Islam di negara ini. 

1 ulasan:

potsmokerz berkata...

PAS itu fahaman KESESATAN yang nyata.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...