Selasa, 21 Ogos 2012

BERANIKAH NASRUDIN TANTAWI LANGKAH MAYAT KARPAL SINGH?

 
kah kah kah .... Ketua Dewan Makan Minum Pemuda PAS Pusat cuba berlagak menjadi berani seperti Nashruddin Mat Isa. Tapi semua umat Islam tahu kebacolan Ketua Makan Minum Pemuda PAS tersebut selama ini. Namanya sahaja gah tapi orang nya tidak segagah namanya. 

Atok Karpal Singh yang pernah membuat cabaran kepada semua umat Islam agar melangkah mayatnya dulu jika mahu menegakkan Negara Islam kini berjaya mengecilkan lagi saiz kerandut Ketua Dewan Makan Minum Pemuda PAS.  Sungguh melucukan bila Ketua Dewan Makan Minum Pemuda PAS Pusat cuba berkokok tapi menyalahkan UMNO dalam isu pertikaman lidah di antara Nashruddin Mat Isa dengan atok Karpal Singh.

Kita semua maklum memanglah ada sekur pemimpin MCA yang nma Donald cuba menjadi hero. Tapi kita juga maklum bahawa si Donald semasa mengeluarkan kenyataan bercakap di atas kapasiti individu dan tidak mewakili MCA. Apalah sangat dengan sekur berdua berudu dalam MCA yang masih berfikiran sempit.

Nasrudin Tantawi perlu sedar bahawa selagi PAS dan UMNO tidak bekerjasama selagi itulah Hudud tidak dapat dilaksanakan. Menyalahkan beberapa ekor pemimpin MCA yang tak dengar cakap tak berguna. 

Sepatutnya Nasruddin Tantawi bertanya kepada dirinya sendiri adakah beliau mempunyai keberanian kental untuk melangkah mayat Karpal Singh sepertimana cabaran yang telah di buat oleh barang antik DAP cauvinis rasis tersebut?

Janganlah nanti bila Pok Nik si nabi palsu puak politik gampang budu PAS Kelantam memberikan restu dan sokongan kepada atok Karpal Singh, Nasrudin Tantawi kembali bersembunyi dalam jubahnya. 

Perlukah kita umat Melayu Islam membenarkan beberapa kerat politikus seperti Karpal Singh, Pok Nik, Nasruddin Tantawi dan Donald menghantui dan menjadi batu penghalang kepada niat murni kita yang mahukan perpaduan sesama umat Islam menjadi suatu realiti?

Alahai takkan lah kita nak menjadi penakot dan bacol macam Nasrudin Tantawi ? Pepuak politik gampangan budu ni kita jangan ikut sangat, Kita bantah dan sanggah mereka secukupnya. Baru lah mereka tahu di mana kedudukan dan nilai sebenar mereka di mata majoriti umat Islam yang mahukan perpaduan PAS dengan UMNO benar-benar terjadi.

Cukup-cukuplah kita mengikuti kejahilan pepuak tersebut dalam persengketaan politik,. Kita perlu memberitahu para bahlol tersebut bahawa Kita enggan mewarisi persengketaan tolol mereka dalam politik.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...