Isnin, 16 Julai 2012

PAKATAM SELANGOR TAK RETI MALU CATU AIR & JUAL TANAH.

Samalah Peel Dengan Lambang Mereka Bernaung Di Bawahnya
Malu Orang Melayu Kerana Mereka.

Lembu di Padang kalau dikatakan tak tau malu memang patutlah. Sebab lembu tak reti pakai baju dan seluar. Semua orang nampak kemaluan lembu jelas terpampang. Bila lembu nak berak kemain eksyen sang lembu. Dinaikkan ekornya ke atas kemudian keluarlah najisnya bertompok-tompok sambil sang lembu berjalan ke sana ke mari. Begitulah perumpaan bidalan kepada pemimpin Pakatam Selangor. Digelarkan sebagai Kerajaan PapanTanda yang tak tau cara nak tunaikan janji kecuali hanya dinyatakan pada PapanTanda sahaja. 

Samalah dengan perbuatan Pakatam Selangor memperbanyakkan pusat maksiat. Bila di tanya, mudah je mereka menjawab "Itu salah PBT' Habis tu, salah PBT salahlah EXCO nya. macamlah PBT ada saham dalam pusat maksiat. Dulu masa PBT rampas bir EXCO nya dok mengamok sakan macam lumbu naik minyak. 

Begitu juga dalam isu air. SYABAS terpaksa memohon agar catuan air diluluskan. Kritikal sungguh krisis Air. Bila diajukan kepada Pakatam PapanTanda, puak Kapla Lumbu Hitam jawab 'Air melimpah kat empangan' ya la ... air kumbahan banyak lah melimpah termasuklah air nikmat di pusat-pusat maksiat. Bila di tekan dan di desak lagi, mereka cuma buat Seminar sahaja, Habis seminar, air bersih tak tambah-tambah juga. Buat bazir air liur basi Xavier Jeyakumar dok tidur dalam sidang DUN Selangor. Air liur tu pun rakyat Selangor kena tanggung.

Belum habis cerita air, dah tanah pulak 100 ekar kena jual. Tanah premium. Tanah yang disediakan untuk rakyat. Habis kena jual belaka. Kompleks Sukan pun kena jual. Bila buat JUAL-KUCING (SELLCAT) buat pendengaran mulalah masing-masing dah kecoh. Orang sini kata orang sinun tak pergi mesyuarat. Orang sini pulak tuduh orang sinun yang yang tak tau prosedur. Walhal pesalah utama itulah  yang jadi Pengerusi Siasatan. Cukup pandai pemimpin Pakatam adu domba dan memalukan orang bawahan. Bergadoh sesama sendiri disebabkan oleh kejahatan orang yang menghakimi sidang siasatan. Penjahat jadi Hakim. Rakyat pun terlopong mulut tengok orang Melayu diperbodohkan oleh Pakatam Selangor. Baik punya drama. Habis siasatan puak jahat dok ketawa gelakkan orang bawahan yang diperbodohkan oleh mereka. Orang bawahan juga yang dimalukan. 

Begitulah cara Pakatam selangor perintah dan tadbir Selangor. Diaorg yang tak tahu malu buat jahat, memalukan pula orang bawahan yang terima arahan jahat daripada mereka. Ada patut ke? Ada orang kata Khalid G nie orang peramah. Pergi sana sini. Buat muka tak malu. Jumpa rakyat tunjuk muka baik. Serupalah dengan bidalan lembu di atas. Kepada Pakatam Selangor kalau dah takde malu dan hanya tahu memalukan orang bawahan lebih baik lah tutup kemaluan itu daripada rakaman cctv dalam bilik air. Tak tahu malu ke?

Kata orang kampung di Hulu yang baru belajar bahasa Ingeris "Buat Malu Kompeni Je".


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...