Ahad, 27 Mei 2012

KESULTANAN MELAYU YANG DI BUNUH DI ATAS NAMA KETUANAN RAKYAT!


Di atas nama KETUANAN RAKYAT , para Sultan Melayu dan kaum kerabat mereka di bunuh dan di bakar hidup-hidup. Ianya berlaku pada tahun 1946 pada masa kebangkitan PARTAI KOMUNIS INDONESIA di atas nama REVOLUSI RAKYAT. Kini ianya menjadi sejarah Paling Hitam. Kini semangat KETUANAN RAKYAT yang sama mahu ditegakkan dan dilaksanakan di Malaysia. Ayoh kita menentang keras idealisma KETUANAN RAKYAT YANG MEMBUNUH TANPA PERIKEMANUSIAAN.


MELAYU KAYA

Sultan-sultan Melayu di Sumata Timur memang terkenal sangat kaya raya.. lebih kaya dari Sultan-sultan dari Tanah Melayu.

TRAGEDI 12 MALAM 3 MARCH 1946

Akibat "Ketuanan Rakyat" dan laungan "Daulat Tuanku" diganti dengan "Daulat Rakyat"... kerajaan2 ini runtuh.. kerabat-kerabat dirajanya semua dibunuh.. dan rakyatnya juga dibunuh.. sehingga tiada ganti dan tinggalan walau sepuing kemegahan

Pada malam itu juga... 5 buah kerajaan Kesultanan Melayu di Sumatra dihapuskan :

- Kerajaan Langkat
- Kerajaan Kota Bahran
- Kerajaan Asahan
- Kerajaan Serdang
- Kerajaan Deli

KETUANAN RAKYAT YANG BODOH

Dasar relocation Sukarno, yang membawa PENDATANG jawa dan batak ke Sumatra.. mengundang bencana.

PENDATANG-PENDATANG ini.. diberi kerja di ladang-ladang dan perusahaan-perusahaan Sultan-sultan Melayu dan kaum kerabatnya... PENDATANG-PENDATANG ini juga jauh lebih miskin dari penduduk melayu asal di Sumatra Timur

Akibat dari fitnah, dan propaganda dari Parti Komunis Indonesia yang melaungkan = "Daulat Rakyat" bagi menggantikan "Daulat Tuanku".. mereka memberontak.

Raja-raja Melayu difitnah bersekongkol dengan Belanda.. dan difitnah mereka suka menindas rakyat.. memeras ugut harta rakyat, cukai dan sebagainya

Perkara ini mendapat sambutan dari PENDATANG-PENDATANG tersebut.. malah ada juga orang tempatan terpedaya..

PENGHAPUSAN ETNIK

Ini adalah antara rekod-rekod yang dinukilkan semasa pembunuhan dan penjarahan oleh kaum-kaum PENDATANG di Istana-istana Sultan Melayu di Sumatra :

Kerajaan Bilah

Sultan Bidar Alam Syah IV dibunuh dengan dipenggal kepalanya.. istananya dirompak dan dibakar

Kerajaan Panai

Kerajaan Mahmud Aman Gagar Alam Syah dibunuh satu keluarga.

Kerajaan Labuhan Batu

YDP Tengku Al Haji Muhammad Syah dan keluarganya dibunuh.

Kerajaan Serdang dan Kerajaan Deli

Sultan-sultan dibunuh.. tetapi istananya selamat kerana didiami pegawai pemerintah.

Kerajaan Langkat

Istananya dibakar dan dirompak, SEMUA kerabat sultan Langkat dibunuh dengan dibakar hidup-hidup.. termasuk Tengku Amir Hamzah

Lebih kejam.. Puteri-puteri Sultan Langkat di rogol dan di "gangbang" di hadapan Sultan Langkat sendiri sebelum dibunuh.


Kerajaan Asahan

Kesemua kerabat lelaki Tengku Musa dan anaknya dibunuh kejam.  140 orang yang memakai gelaran "Raja", "Tengku", "Wan" semuanya dibunuh. 

Kerabat-kerabat.. pembesar-pembesar negeri dan rakyat-rakyat yang bersimpati semuanya dibawa ke Kem Tahanan di Tanah Karo negeri batak untuk disiksa, dirogol dan dibunuh.

SEMUA KEKEJAMAN INI DILAKUKAN OLEH KAUM PENDATANG YANG MELAUNGKAN 'KETUANAN RAKYAT'

SEJARAH MUNKIN BERULANG

Perkara ini berulang..lihat sajalah orang-orang yang melaung-laung "ketuanan Rakyat" sekarang, yang didukung oleh keturunan PENDATANG.... that's exactly apa yang terjadi di Sumatra 70 tahun dulu.. 

History speaks..nilaikanlah sendiri dari tinggalan-tinggalan kemegahan Sultan-sultan Melayu yang dah berjaya dihapuskan oleh KETURUNAN PENDATANG di Indonesia ni :

Istana Kota Bahran.. sebelum penghapusan etnik Melayu :


Tinggalan selepas rusuhan "ketuanan Rakyat".. setelah habis harta bendanya dirompak oleh kaum pendatang.. istana ini diletupkan dan dibakar kerana benci dan cemburunya kaum pendatang.



ISTANA TANJUNG PURA.. Istana yang paling indah :







Istana Bedagai Rantau Panjang Kerajaan Serdang :






Ruang tamunya :


Istana Puri Kerajaan Melayu Medan



Dan lain-lain istana-istana, masjid-masjid dan rumah-rumah peninggalan raja-raja Melayu yang dibakar dan dihapuskan bukti peninggalannya oleh pejuang ketuanan rakyat :





............ dan.. itulah hasilnya perjuangan 'ketuanan rakyat' yang bodoh itu. Malaysia mungkin jadi yang seterusnya???

SUMBER : TERIMA KASIH unekspekted_XII DARI FORUM CARI :  UNTOLD STORY - KETUANAN RAKYAT BAPAK LUU!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...