Ahad, 27 Mei 2012

AZHAR IDRUS ADALAH AGEN IBLIS ??? IBLIS YANG DI SANGKA ULAMAK.


AZHAR IDRUS adalah ulamak? Ustaz? Pendakwah? atau Iblis yang disangkakan sebagai ulamak, ustaz dan pendakwah kerana ada yang terpesona dengan kata-kata madah berhelahnya? Adakah beliau berceramah mengenai ilmu-ilmu agama atau berceramah memesongkan ilmu-ilmu agama? Tidak ada dalam ceramah Azhar Idrus yang tidak di selang seli dengan maki hamun dan cacian. Penuh dengan lawak jenaka sahaja. Dimanakah penyampaian ilmu agama dalam ceramah beliau?

Apa yang hamba nampak hanyalah seorang manusia yang belajar agama tak kesampaian tapi terlalu sangat nak mencari makan dengan ceramah di dalam masjid dan surau. Memperdayakan umat Islam kebanyakan yang masih dahagakan ilmu-ilmu agama. Ramai yang menyangka apa yang dikatakan dan dituturkan oleh Azhar Idrus adalah dari agama walhal ianya datang dari mulutnya sendiri. 

Beliau membina populariti dan personaliti melalui ceramah-ceramahnya. Beliau menjual agama melalui penjualan buku-buku ciptaannya dan cd-cd rakamannya sendiri. Belaiu pergi dari masjid ke masjid dan dari surau ke surau menyampaikan buah fikiran beliau yang disangkakan oleh orang ramai sebagai ajaran-ajaran pokok dari agama Islam. 

Bahayanya Azhar Idrus tidak nampak pada hari ini tapi akan jelas kelihatan dalam berpuluh-puluh tahun mendatang di mana kata-kata dan ajaran Azhar Idrus akan disangkakan sebagai wajib diikuti dan diamalkan tanpa usul periksa dari mana sumber ilmu tersebut. 

Azhar Idrus tidak akan berhenti kerana beliau sedang di julang tinggi oleh para peminatnya. Selagi beliau tidak berhenti selagi itulah para syaitan dan iblis akan bergembira kerana mampu mengenderai Azhar Idrus dan membawany sikit demi sedikit ke arah menyesatkan akidah umat Islam. Hati-hati lah. nasihatilah Azhar Idrus agar banyak-banyak muhasabah dirinya.

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU

18 ulasan:

hah! berkata...

kenapa tunjuk kebodohan dgn menghentam azhar idrus? Dia mengajar guna kitablah......pergi mengajilah dulu!!!!! Ini semua hujah sokong umno yang nak bawa rebah!!!! Tak bolehkah orang umno bawa hujah seperti Ust, Fathul Bari?

Tanpa Nama berkata...

kitab gapo dio smpai brani2 kuar fatwa ribena haram diminum?
kalu dh lidah dajjal, suka2 fitnah company pngeluar ribena, kitab jinggay la kot yg dia guna..
ummat Islam, tolong la blajar agama dr ustaz yg kita yakin sumber ilmunye.. bukan dr org yg ramai view youtubenye..

Prince Malaya berkata...

Asalkan ceramah ugama Dan pandai baca kitab...disanjung mcm Nabi,nasib baik Allah laknat ibis,sdngkan ibis pun lebih terror baca kitab..kalu tidak puak2 perasan alim nie dah tentu sesat ikut iblis hanya krn taksub dgn guru yg guna kitab.

Tanpa Nama berkata...

Saya ade hantar messege melalui facebook dimana ade sumber mengatakan UAI ni ditaja oleh kaum2 Anwar iaitu yahudi. Selepas itu saya terus diblok.. Kenapa x mahu jawab dengan berhemah... Saya lagi keliru jika hanya dengar sebelah pihak sahaja. Mungkin kah benar dana yg diperolehi ialah dana yahudi... Untuk pengetahuan, UAI ade BMW, Alphad & toyota sport car... Byknye duit

ahmad tarmizi mohamad sahat berkata...

mengapa awak boleh labelkan ustaz azhar idrus tu ejen iblis?
tolong bagi pencerahan..
apa bukti ustaz azhar idrus tu ejen iblis.

Tanpa Nama berkata...

UAI adalah pemain bass guitar..pernah jamm sama2 dengan saleem...dan tidak diketahui dimanakan tempat dia mengaji..dipondok ka pesantren..dan mencurigai dgn kata2 beliau..dengan mengunakan kata2 kesat..kadangkala lawak yg tidak bertempat..disambut dengan gelak ketawa..walhal dalam masjid atau surau..kasar itu yg dapat diperkatakan dengan UAI nie..rupa seperti sorang yg bermuka2..

Tanpa Nama berkata...

klu nk belajar agama n mendekati Allah belajarlah dengan jemaah tabligh,mereka ni memang tidak berminat dgn politik,bayan/ceramah mereka hanya mengajak manusia utk mendekati Allah tidak ada langsung perkataan yg mengumpat atau mengutuk sesiapa pun,mereka mengajak manusia mengingati Allah dgn penuh kasih sayang,mereka ini tidak langsung mendapat upah utk menyampaikn agama Allah ini,malah mereka akan mengeluarkan duit utk tujuan tersebut,inilah yg dinamakan pengorbanan diri dan harta benda.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

" Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

Tanpa Nama berkata...

Semoga Allah bawa kamu ke jalan yang benar,Agama saja yg boleh satukan sesuatu kaum,bukan melayu yang satukan kaum dye sendiri,sebab inilah UMNO hendak tumbang.selagi tolak agama,selagi tu melayu berpecah belah---kaum muda

Tanpa Nama berkata...

aku tak nampak azhar idrus sebagus fathul bari.. dia layak digelarkan pelawak zaman moden .. tapi tak dinafikan jugak.. ceramah beliau ada pakai kitab.. tapi diselitkan dengan unsur politik melampau dan memaki org.. pernah dia fitnah ustaz fathul bari terima rm15000 kerana sokong UMNO..

kesian.. azhar idrus hanya ustaz yg pandai melawak saja..

Tanpa Nama berkata...

utk ruang reaction 2 npa xletak kotak "bodoh"...reaction aq sapa yg wt ruangan ni bodoh!!!!!

Tanpa Nama berkata...

setahu aku...ape yg ustaz azhar bgtau tu mmg btul laa..pkir tu biar crdik laa ckit oii..ko kte ustaz azhar suke mmaki hamun kt org,tpi ko tak sedar yg ko pon ckp lebih kurg jee..nk ckp pkir r dluu

Tanpa Nama berkata...

Semuapartipolitiksamajee, Otakfikirduitduyun2
Apeekaunakmarah? Adeakukesahh?
Eyydaridukceramahcarimakan, baikbuatgerakanIslam,
Takpayahnakmembebel, macammakcikje,
Tolongbersedekahuntukamallagibaikk!
*sorry, harap korang paham apee yg aku smpaikan :)

Tanpa Nama berkata...

layan orang bodo, kita pun jadi bodo. oleh itu, biar lah dia bodo sorang2, kiter sbg muslim yg bijak, kita tadah tangan dan berdoa supaya dia tidak bodo sampai ke mampuh. ^^ (ayat kasar, tp sayang). jgan bodo2 lagi ye :)

Tanpa Nama berkata...

alahai...kalau da tak suka tu mcam2 lah kate...xleh tgk penerimaan org ramai kt UAI..susah kalau ad lgi org pemikiran mcm nih...

Tanpa Nama berkata...

bodohhh...yg post bnde ni mmg dduk dlm nerake paling bwhh...UIA ceramah berdasarkn kitab2...mmg dh terbukti kebenaran ...kle ko rase ko bgos ko kaji mnde yg UIA ckp...ko rujuk kitab2...kle salah ko post blek kt sni...ak nk tngok kt mane salahh...bodohh!!

Tanpa Nama berkata...

yg ni org dh lame tau bahangongg!!ni fake punye lar...main copy paste je...cari bukti sndiri x nk...dasar bodooo

HooliGun berkata...

tak boleh ke buang yg keruh amik yg jernih? yg mana elok jadikan teladan, yg mana tak elok jdkan sempadan. tak de manusia yg perfect dalam dunia, so amik je la yg mana yg elok drpd UAI. kalo mengutuk-ngutuk dia pun dapat dosa je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...