Selasa, 8 Mei 2012

AIR PERCUMA BAKAL DIBATALKAN REGIM PAKATAN ADA 2013.


AIR PERCUMA 20 meter padu ? Percuma ? Tak perlu bayar atau disubsidikan? Siapa tahu berapakah meter padu telah dibazirkan semenjak 'Air Percuma' dilaksanakan? Apakah impaknya? Positif atau negatif ? Kita mampu bayar RM75 sebulan untuk Astro tapi memerlukan 'Air Percuma 20 meter padu' setiap bulan? Ok lah mungkin soalan tersebut amat sensitif kepada penerima 'Air Percuma' berbanding dengan soalan mengenai isu murtad. Isu murtad tak sensitif kerana tidak melibat ' Air Percuma' atau 'Pendidikan Percuma'. Tapi berapa lamakah skim Air Percuma mampu bertahan?

Kepenggunaan air bersih semakin meningkat. Sumber masih tahap begitu juga. Sumber air mentah tetap begitu juga. Kalau 100 tahun dulu ada 4 batang sungai, sekarang ni pun masih ada 4 batang sungai jugak. Dulu takde kilang, sekarang kilang semakin bertambah. Dulu projek perumahan tak banyak, sekarang projek perumahan selang 100 meter sahaja. Sumber-sumber asli terhad. Tidak bertambah tapi semakin menyusut. Hari ini kita menikmati Air Percuma esuk lusa anak cucu cicit kita pula ternganga.

Gambar di atas dan gambar di bawah adalah tapak projek penyaluran air mentah dari Pahang ke Selangor bagi menampung dan meningkatkan simpanan air di rawat. Ini untuk masa depan dan masa kini. 2014, simpanan bekalan air bersih di rawat jatuh ke tahap paling kritikal. Kemungkinan besar catuan air akan berlaku jika keadaan tidak berubah. 




Sekarang ini pun 126 projek yang menawarkan 12,00 pekerjaan tak boleh nak dilaksanakan oleh regim Pakatan Drakula kerana apa? Kerana masaalah kekurangan simpanan air di rawat. Sudah kritikal lor.Banyak projek perumahan sudah terbengkalai. Kerana apa? Kerana simpanan air di rawat semakin menyusut. Selangor kerugian pelaburan berjumlah RM3.8 bilion kerana apa? Kerana simpanan air di rawat semakin menyusut.

Sekarang tibalah masa kita bertanya soalan paling besar, KENAPA SIMPANAN AIR DI RAWAT SEMAKIN MENYUSUT, APA REGIM PAKATAN PENYANGAK SELANGOR BUAT?

JAWAPANNYA IALAH:-

Regim Pakatan Jahiliyah Selangor bukan cerdik tapi tamak terlampau. Kebolehan mereka cuma menipu .. berbohong ... buat fitnah ... baling batu sembunyi tangan ... pastu meroyan kat jalanraya. 

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU
BILA REGIM PAKATAN JAHILIYAH NAK JADI CERDIK, TAK  TAU !

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...