Ahad, 15 April 2012

VIDEO PARA DEMONSTRAN ANTI PTPTN YANG MEMALUKAN PR DRAKULA.


MALAYSIA mempunyai banyak nikmat kepada rakyatnya. Tidak ada nikmat-nikmat tersebut di tahan kepada rakyat Malaysia selama ini. 
Manakala hak-hak rakyat sentiasa dipenuhi oleh kerajaan Malaysia yang diterajui oleh BARISAN NASIONAL. Banyak bantuan diberikan kepada rakyat. Bantuan diberikan sebagai ucapan terimakasih kepada rakyat yang turut menjaga keamanan negara ini dan hidup saling memahami antara satu sama lain. 
PTPTN adalah satu bentuk bantuan kepada rakyat agar semua mempunyai peluang untuk belajar di IPTA dan IPTS. Apabila ada segelintir rakyat Malaysia yang menikmati bantuan kemudian mahu ianya dihapuskan , apakah mereka turut memikirkan mengenai orang-orang yang terkemudian daripada mereka?
Adakah adil kepada orang yang terdahulu yang telah membayar hutang PTPTN mereka?
300 orang para demonstran anti PTPTN sudah pun menikmati bantuan PTPTN. 
Adakah mereka mahu orang lain tidak menikmatinya ?
Kalau dah pinjam maka bayar lah balik.
Rata-rata pemerhati demonstrasi anti PTPTN mengelakkan diri daripada ditemuramah. 
Aksi penolakan spontan mereka amat jelas.
MEREKA JUGA TIDAK MENYUKAI DEMONSTRASI TERSEBUT.

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS DI BULI SEKUTU

5 ulasan:

Abang, abang Non. berkata...

Wakil Rakyat Pakatan Haram makan gaji buta.

Pi Mampus Anak Bapak.

anti bohmau berkata...

jas,

akak 1.13-130 tu rasional pemikirannya..."kenapa pulak nak mansuh hutang? hutang kan kena bayar? kesianla orang2 dulu yg dah bayar! KALAU ORANG2 DULU BOLEH BAYAR KENAPA YG SEKARANG TAK NAK...??"

tu la kaka, maslahnya budak2 sekarang semuanya nak mudah, ASYIK NAK MEMBERONTAK tp BELAJAR MALAS!!!

JAS SALLEH berkata...

Ya betul bro akak tu memang rasional

anti bohmau berkata...

jas,

yg ditemuramah sokong membabibuta tu ialah akarumbi pkr hat assmin marah2 hari tu!! yg sokong tu jgak kebanyakannya ada kaitan dgn 'pelarian hutang ptptn'!

hoi tian chua! #&@^%$!)!!(&*^%$#%$#@!!!!

pelajar2 sengsara krn hutang ptptn? hang meraban apa? kalau takdak ptptn ni hang ingat budak2 tu buleh mengaji senang2 mcm hari ni ka? takdak ptptn hang ingat budak2 ni buleh beli motor? buleh beli handfon? buleh belanja kekasih makan? bukeh beli hadiah valentine? hadiah harijadi kekasih masing2? tobat lahum tak mampu, kata mat sabun!
masalah ptptn ni bukan masalah mahasiswa yg dok mentekedarah duit ptptn tu tp graduan yg dah tamat belajar yg mentekedarah duit sampai habih dah tp buat2 tak ingat nak bayar balik hutang!!

cuba hang sendiri plak bawak keluaq mai duit hang bagi aku hutang, lepaih tu aku laghi takmo bayaq..apa hang rasa? tak marah? kalau tak marah, hang gila ka apa?? %)*&(#%$@!#!!!

Tanpa Nama berkata...

PTPTN ITU BUKANKAH SATU SATUNYA BENTUK KEMUDAHAN. JIKA KEMUDAHAN ITU SENDIRI HENDAK DIMANSUHKAN...........TAK FAHAMLAH AKU......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...