Ahad, 15 April 2012

'ABANG DBKL JANGAN AMBIL KHEMAH LAH KAMI TAKNAK BAYAR HUTANG !..HUHUHU'


MEDAN TAHRIR cuba di tiru dan dipertahankan sehingga 28hb April ini bagi persembahan terbesar BERSIH 3.0. Kanak-kanak yang berkhemah di Dataran Merdeka menuntut agar hutang mereka dilangsaikan kerana mereka malas belajar dan masuk kuliah. Mereka mahu maju ke hadapan. Mereka mahu melonjak ke depan. Mereka mahu jadi Hero. Mereka nak gambar mereka masuk dalam media asing. Mereka nak nama mereka terkenal. Semuanya gara-gara mereka TAK NAK BAYAR HUTANG! Masa ambil PTPTN mereka tak ada pula merungut kepada pegawai Bank mengatakan ianya adalah Zalim dan membebankan mereka. 


HARAKAH seperti biasa melapurkan berita separuh masak dan suku benar 100% kelentong. Kanak-kanak tak cukup umur walaupun berusia 18 tahun ke atas telah melanggar undang-undang mendirikan khemah di tempat yang tak sepatutnya. Oleh kerana ianya melanggar undang-undang di bawah kuatkuasa DBKL maka sudah tentulah DBKL mengambill tindakan. Seperti biasalah, kanak-kanak riang mempertahankan 'KHEMAH' sebab memasing takut terkencing malam kesejukan. Tak jantanlah kanak-kanak riang tersebut. Itu baru khemah di ambil dah gelabah berok belum lagi nak di suruh atau di saman ke mahkamah kerana sengaja enggan , lalai dan cuai membayar hutang PTPTN. Kalaulah betul kanak-kanak riang itu benar-benar pemberani dan betul-betul berjuang untuk tak nak bayar hutang, mereka sepatutnya menyerahkan saja khemah-khemah mereka kepada DBKL. Ternyata mereka lebih utamakan 'Kesejukan Malam' daripada 'Kehangatan Berjuang'. Lagipun depa ingat Dataran Merdeka itu tempat depa tidur baring ka? Kolej Kediaman dan hotel kan berlambak di KL. Dataran Merdeka itu di bina untuk kemudahan orang ramai juga. Kanak-kanak riang yang enggan membayar hutang telah menafikan hak orang lain untuk bersantai secara aman di Dataran Merdeka. Ada patut ka? Depa ni pekak ka?

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS DI BULI SEKUTU

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Depa ni memang pekak badak, susah nak diajar.

JAS SALLEH berkata...

Tu la pasai

Zaini berkata...

dah nama pun hutang. Tak nak berhutang, janganlah berhutang. Kalau dah berhutang, bayarlah hutang. Kanak2 ni dah lupa kot apa maksud hutang?

Tanpa Nama berkata...

Adam Adli and the gang bukan contoh student U yg baik...toksah ikut naa !

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan sepatutnya sediakan senarai nama blacklist student2 monyet utk tidak diambil bekerja dgn gomen kelak...monyet2 ni keje gomen pon nk sabotaj gomen...berpolitik..gosip2..mls keje...culas nk byr ptptn pon...elok keje swasta terus..br taw ssh senang idup mcm ne!

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...