Sabtu, 3 Mac 2012

LAKSA AKU MANA? PARIT DAH MASUK LONGKANG KE?

Taim jam sepuluh cam nie kalao di opis gomen waktu hari bekerja semua kaki dan tangan sibuk mendekorasikan kantin dan kafe jabatan. Taim inilah pengusaha warung dan kedai makan mendapat laba secara mendadak tapi bila LHDN datang berkunjung asik rugi manjang. Memang meriah lah suasana di kompleks gomen dngan hiruk pikuk kesibukan kaki tangan dan mulut  bergosip tentang SBPA TERUTAMA bos besar yang baru dapat kontrak sambungan. Ada cans main golof kat Medan lagi.

Itu senario di pejabat gomen. Kalao di opis beso GLC taim begini ler CEO sibuk entertain klien. Apa mereka   peduli pun. Cukup bulan dapat dabel $$. Dapatlah menembak sedas dua di lapang sasar di Jakarta dan Medan. Barulah dapat memperkayakan khazanah bank minda membodek.

Deme tak pernah susah duit yang deme pernah rasa susah bila bini pertama tak bagi izin nikah kali kedua ketiga dan keempat. Tu pasl lah kak Ijat kena hampuk sekarang. Balik-balik UMNO jugak dipersalahkan sedangkan yang buat jahat bukan ahli Umno pun.

Deme bekas ceo glc gomen bila dah habis kontrak dan ngabiskan duit gomen di glc akan di timang-timang tinggi sampai pucuk putrajaya. Blom tumbuh taring dah pandai ngata orang. Ada yang tak sedor diri asal dari kandang lembu encik Ford tapi ingat asal dari kayangan.

Dengar cerita Tok Janggut merungut pasiz seorang bekas ceo bakal terjelempok masuk parit mengata bloger. Entahlah jangan jadi macam cerita laksa restoran Bangsar Utama dah ler. 

Dulu sekali ada timbul cerita pasl sampah. Ada member terpalit cerita karut tu. Dengarkata pekerja restoran Bangsar Utama juga yang punya angkara. Lepas tu kuar cerita pasl laksa. Mujurlah Pak Mana explen yang laksa nya tak basi macam dakwa dakwi pekerja restoran  Bangsr Utama. Kini timbul plak cerita pasal parit. Hamboi macam-macam benda produk maskan tukang masak restoran bangsar utama tapi semuanya jadi keracunan makanan belaka.

Restoran bangsar utama memang pakar buat macam-macam masakan pelik adunan timur dan barat tapi hampas! Baunya saja sedap. harga sepinggan punya la mahal. Kenyang tak seberapa. Dah ler tu jadi keracunan makanan pulak. Memang elok sangat campak ke parit masuk longkang je la masakan Restoran Bangsar Utama.

Tu la pasal sampai sekarang Melayu Cina India Bumiputera lain susah nak hidup sama-sama sebab termakan 'racun' hasil masakan di restoran Bangsar Utama.Tapi AKU PEDULI APA. (Saja nak tolong kawan-kawan punya rating kot-kot deme boleh insaf).

TEPUK DADA TANYA IMAN!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...