Sabtu, 3 Mac 2012

KISAHNYA BELASAH MEMBELASAH JANGAN SAMPAI KENA TANGKAP BASAH.


Dimulakan dengan berita mengenai isu persaraan awal Panglima Armada Tentera Laut DiRaja Malaysia yang mengakui bahawa persaraan awal beliau tiada kena mengena pun dengan apa yang di dakwa oleh sesetengah para bloger yang kian rancak menyerang pesaing mereka yang juga bloger pro UMNO. Nahai ! Kalau iya pun jangan lah sampai mencipta isu. Itukan menyamai sifat dan sikap bloger pakatang haramjadah. Hari itu bloger terkanan puak tersebut bercerita mengenai intergriti tapi APA sudah jadi sama intergriti bila mula bersikap mencipta cerita-ceriti? Ini sudah menjadi DOUBLE KENAPA. Perkara tersebut tidaklah menambahkah sebarang KHAZANAH MINDA POLITIK MELAYU. Sebaliknya tindakan itu seperti mahu menikam rakan dari belakang dengan sebilah  KERIS7LOK yang berkarat kerana tak cukup dengan SEBUTIR PELURU kapur.. Jika mahu REFORM-kan UMNO sekalipun jangan mengikuti sangat ajaran dan nilai ANWAR kata MAT NOR. Bak kata pepatah bloger moderen kini ; YOU and ME , BROTHERS.

Tapi ya lah dah namanya manusia. Kalau tak bertumbuk sampai lebam dan masuk ICU takkan sesuatu perkara itu menjadi perhatian kepimpinan. Selagi tak serik tak nak berhenti. Kereta 4WD dan motorsikal kapcai pun tau bila nak brek. Lainlah kalau cicak rumah asik nak melekap 24 jam atas siling rumah kerana gayat tengok bawah.Mana achi macam tu brader ... Kalau setakat berbeza pendapat kerana tidak bersetuju di atas dasar apakah perlu dipertahankan pemimpin dan keluarga pemimpin daripada di fitnah pihak musuh takkan ler sampai sangggup jadi PAK TURUT kerana hendak REFORM kan UMNO?

Udah ler sekarang ini ada beberapa penasihat kepada PM dikatakan telah memberikan pandangan-pandangan negatif mengenai peranan bloger yang bukan berada dalam kelompok jentera sayap yang tidak bertuan. Nak jadi Ghostbusters ke ngalaukan polong-polong tak bertuan? Bukan ke di luar sana lagi ramai polong-polong bertuan di pihak sinun yang perlu dihalaukan dan dibasmikan? TOK JANGGUT pun dah SANGGAH.

Ringkasnya begini, kau balun aku, aku balun ko, AKU PEDULI APA. 
Ko balun Pakatang, aku turut bantu ko, AKU PEDULI APA.
Aku balun Pakatang, ko turut bantu aku, AKU PEDULI APA
Pakatang balun ko dan aku, kita balun balik pakatang, gandingan mantap DOUBLE Y
Tapi aku dok heran bila pakatang balun UMNO ..
Kadang-kadang ko join sama balun UMNO
Jarang-jarang ko nak pertahankan
Bila aku pertahankan UMNO 
Ko balun aku balik, tinggallah 1PELURU
Kenapa tidak kita perkayakan KHAZANAH MINDA POLITIK MELAYU?
Dulu ko kata .... YOU n ME BRADER
Kenapa sekarang ko meliuk macam KERIS 7 LOK?
Kenapa dengki sangat orang yang PAPA kedana sampai kita nak berGOMO?
Penting sangat ke pertahankan idealisma ANWAR ikut cakap MAT NOR?
Takkan sebab malu bela LEMBU sampaikan LYNAS pun jadi mangsa?
Awat? Hangpa penah tak kait kelapa BALI?
Kalau tak penah.... jom kita tanya sama CICAK RUMAH 
Itupun kalau masih ada lagi jika tak di SANGGAH oleh TOK JANGGUT 
Maklum ler zaman Nabi dulu cicak lah yang berbunyi kasitau di mana Nabi ada
Lainlah pada zaman Nabi Ibrahim , di mana Namrud mati kerana sekur nyamuk.

Jadi faham-fahamkanlah ya. Kalau masih tak faham juga itu bukan salah PAPA dan mama. Tapi salah sendiri kerana tidak mahu mengenal siapa musuh dan siapa kawan. Lagikan dalam selimut sendiri ada pepijat nikan pula dalam selimut pemerintah. Dah tentu ada musuh. Musang pun boleh berbulu ayam dalam reban. Sendiri mau ingat. Kalau masih tak ingat .... orangtua Bani Jawi dah berpesan .. Air Percuma 20ml Takkan Lama bertahan kalau pasir tak di curi Pakatang. Daripada aku tanam kawan sendiri lebih baik aku cabut ubi kat Kebun Swiss pakai kain tuala jam 2 pagi mengintai Badrul Amin beromen dengan bini orang.

Kalau nak sangat berperang jom ramai-ramai kita ke Palestin jumpa HAMAS dan cuba berperang dengan gnunakan  KERIS 7 LOK sebilah seorang dan SEBUTIR PELURU. Kalau masih malu nak bela lembu marilah kita cuba ternak kambing Jamnapari di Kelantan dan tanam gaharu yang tumbuh lalang sebab bekalan air bersih takde.

Banyak benda lagi kita boleh lakukan bersama selain daripada sepak terajang di antara sesama kita sebab jika masih bersepak terajang sesama kita ... kita juga yang jadi pesakit luar di KLINIK 1 MALAYSIA. Lebih baik kita membeli belah bersama di KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA. Ada juga pekdahnya.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

posting paling merepek pernh aku baca dalam sejarah berbloging. sadis.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha. Zpedas tu bro jas. tapi betul apa bro jas cakap.. Saya suka perenggan terakhir tu.

Tanpa Nama berkata...

tanda2 perang saraf umno dah kelam kabut ..... nak berkubur lah tu tak lama lagi

Aku Peduli Apa @ APA berkata...

Assalam Bro Jas.
Posting ini kawan suka...
Apatah lagi bila'APA'dibagi branding oleh sahabat dan sahabat yang lain.Artikel apa je pasti ada 'APA' capital letters.Terima kasih sahabat semua...

Macam ni kawan kena masukan APA ini dalam 'meta tag' blog kawan,hits percuma tu bila buat Google search..ha3.

Terima kasih sahabat.

pukimaq berkata...

Homo cun tak suka apa-apa pun cuma suka bontot.

Tanpa Nama berkata...

Ntah apa apa aje blogger apa tu syok sendiri agaknya.

JAS SALLEH berkata...

sama sama sahabat
Hamba kan suka bantu kawan-kawan daripada tikam kawan-kawan
err bila lagi shabat nak membals budi baik hamba ini?
Atau shabat dah lupa bagaimana hendak membalas budi sahabat-sahabat lain?
Kih kih kih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...