Ahad, 11 Mac 2012

ISU LYNAS KENAPA DI CHINA NADIR BUMI TIADA RADIOAKTIF?

Rupabentuk bahan Nadir Bumi Yang Sudah DiProses Errr tak menyala pun ...

Hairan sunguh apabila segala benda teknologi tinggi yang tidak merbahaya di luar negara menjadi begitu beradioaktif bila di bawa di Malaysia. Paling menghairankan apabila segala produk nadir bmi apabila digunakan sebagai bahan bahan di dalam kereta hibrid dan telepon yserta komputer takde pun orang bising boikot produk produk tersebut. Di China di mana menjadegara pengeluar,melombong dan memproses nadir bumi menguasazi 95% pasaran dunia tidak ada pula mana mana negara eropah atau mana mana negara lain memboikot China dan memaksa China menghentikan segala kegiatan melomlbong dan memproses bahan PKR galian nadir bumi tersebut. Kenapa agaknya? Tetapi kenapa di Malaysia hanya sebuah kilang memproses nadir bumi dan bukan kilang radioaktif atau sebuah loji nuklir dikatakanbegitu merbahaya seolah olah kilang tersebut memproses bom hidrogen. Anihnya puak yang anti Lynas di Malaysia. Apa pun tk boleh.

Geraf Produksi Nadir Bumi China

Rakan bloger gap mendedahkan mengenai penggunaan meluas bahan bahan galian nadir bumi yang telah di proses dan perkaitan industri nadir bumi dengan industri otomotif tempatan iaitu proton. 

Teknologi terkini di dalam industri otomotif ialah kereta hibrid yang berkuasa elektrik. Apa yang tidak diketahui umum secara meluas ialah penggunaan bahan nadir bumi yang telah di proses  yang merupakan 90% komponen utama sel kering yang menjanakan kuasa ekektrik kepada kereta hibrid tesebut. 

Ini bermakna Malaysia tidak perlu mengimpot bahan nadir bumi daripada China dan kemungkinan Malaysia mampu menguasai 20% pasaran dunia adalah cerah. Tapi ...................... jika itu berlaku maka musnahlah harapan DAP bagi menggambarkan Melayu tak mampu mentadbir Malaysia dengan baik.
                          
Bagi MELAYU PKR memanglah tabiat semulajadi mereka suka sabotaj apajua kepentingan negara. Bagi mereka negara tak perlu maju. kalau negara maju tiada peluang untuk mereka untuk merompak lagi.

Pekerja di China Yang Bekerja di Lombong Nadir Bumi China 
Rilek je mamat tu hangkut guni berisi bahan Nadir Bumi .....

TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

duluPAS berkata...

Di China tidak ada UMNO, tidak ada BN, jadi tak ada radio-aktif lah.

Di Penang pula ada DAP, jadi tidak ada pencemaran lah.

Inilah politik kebencian yang dibawa oleh DAP.

ABU lah, katakan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...