Isnin, 13 Februari 2012

WOW! DAP LACURKAN TANAH RAKYAT BILLION RINGGIT DIDEDAHKAN DR. NOVANDRI !


Lim Guan End anak beranak termasuklah ornag tua nyanyok yang lahir dari Tanah Besar China masih membahlolkan diri mereka daripada membuat sebarang ulasan mengenai sumpah seranah DAP ke atas para wartawan dengan labelan 'PELACUR'. Tidak mudah bagi DAP untuk membuat sebarang kenyataan balas kerana kebiadapan mereka sendiri sudah memakan diri mereka.

Atau mungkin DAP terasa seperti di sindir tajam dan pedas oleh pemimpin mereka sendiri kerana melacurkan sebidang tanah di Bayan Mutiara. Menurut pendedahan Dr Novandri,:-
Baru-baru ini Guan Eng selaku Pengerusi PDC  telah mengumumkan bahawa PDC milik kerajaan (Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang), telah menjual sebidang tanah yang super-prima di Bayan Mutiara kepada pemaju swasta untuk RM1.1 bilion.
Tanah ini adalah salah satu kawasan yang paling strategik di Pulau Pinang kerana laut menghadapi lokasi bidang hadapan dan strategik kerana kedudukannya yang berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.
Persoalannya, 
1. Kenapa tanah ini perlu dijual  ?  
2. Apakah PDC semakin mundur kepakaran pekerjanya di bawah Guan Eng DAP hingga tidak mampu membangunkan sendiri tanah Pulau Pinang?
Tanah yang dibangunkan oleh pihak swasta tidak sama jika dibangunkan oleh kerajaan negeri sendiri. Dalam masa yang sama, Guan Eng dilihat mahu tampak cemerlang di atas kertas tetapi sebenarnya terburai mengambil jalan mudah untuk mengaut keuntungan.
Berikut adalah klip video Ir Shaik Ketua Pemuda UMNO P.Pinang mencabar Lim Guan Eng dalam isu tersebut:-



TEPUK DADA TANYA IMAN!
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...