Jumaat, 10 Februari 2012

1969 - ' MALAI SI' 2012: 'CIBAI PUNYA MELAYU'" PEEL BURUK RASIS DAP.



DAP sebuah parti politik paling ekstrim rasis di Malaysia sejak penubuhannya sekitar tahun 1964. Kemenangan DAP di Selangor pada tahun 1969 telah mencetuskan tragedi rusuhan kaum 13 Mei. Berdasarkan kepada Kertas Putih Parlimen, Lim Kit Siang telah mengeluarkan caci maki dan cemuhan seperti 'Malai Si -Mati Melayu" dalam perarakan kemenangan DAP dengan penyapu gergasi di atas sebuah lori di Kuala Lumpur.

DAP rasis tidak pernah meninggalkan perjuangan rasisma mereka yang berselindung di sebalik fahaman Sosialis Demokrat. Sememangnya DAP berjuang untuk menubuhkan sebuah Republik yang tidak mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi negara. Selain dari itu DAP rasis berjuang untuk menghapuskan hak istimewa Bumiputera dan Institusi Raja-raja Melayu. 


Kenyataan-kenyataan berbaur perkauman seringkali diucapkan oleh para pemimpin DAP rasis. Karpal Singh sendiri menghadapi pertuduhan mengeluarkan kata-kata hasutan. Nga Kor Ming menghina warna kulit DS Zambry. Lim Guan Eng pernah memperlekehkan amalan poligami dalam Islam. 


DAP rasis melalui bantuan Anwar Ibrahim telah membangkitkan dan menghasut kaum India ultra untuk bangkit memainkan isu anti Melayu melalui pertubuhan haram HINDRAF. 


Baru-baru ini HINDRAF melakukan provokasi terhadap penduduk Kampung Jalan Kebun melalui kempen A.B.U. tajaan CheguBard PKR. 


Terbaru insiden ahli DAPSY Segambut (dipercayai) Danny Ng melakukan maki hamun sumpah seranah tanpa sebab yang munasabah dan wajar terhadap seluruh warga kerja Melayu di KFC, I-City. 


Kita perlu menolak politik perkauman ekstrim DAP rasis ini. Terjemahkanlah protes anda semua terhadap kebiadapan melampau-lampau DAP rasis ini dengan mengundi semua calun BARISAN NASIONAL.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

2 ulasan:

penyokongketuanan berkata...

Cina majoritinya perkauman, sejak merdeka lagi. mereka sanggup menggalas senjata menentang kerajaan, mencetuskan revolusi untuk memerintah negara, tidak mahu bersama-sama kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Cina yang moderate semakin terpinggir dalam MCA dan Gerakan oleh kaum mereka sendiri. Kaum cina masakini memillih untuk bersama DAP, kerana melihat peluang mereka untuk memerintah negara semakin cerah. Ramai Melayu dan Islam yang menyokong mereka pada 2008, jadi mereka naik tocanglah. Saya pun tak faham bagaimana kaum yang cuma 23 % boleh naik tocang sebegini, melainkan sebab didokong oleh Melayu Pas dan Pkr. Dengan sifat kebencian kepada Melayu yang ditonjolkan, kalau Pas dan Pkr masih mendukung mereka lagi, tak tahulah nak kata apa.

Ya Allah, peliharalah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya memang kita RACISTS. Memang tuhan cipta manusia berbangsa-bangsa dan tentu ada beza antara satu sama lain untuk mengenali dan berkerjasama. Platformnya satu iaitu cara hidup, kena nilainya sama untuk harmoni. Cara hidup itu ugama, bagi kita Islam, nilai hidup bagi kita akhlak terpuji, bagi yang lainnya nilai murni dan kemanusiaan-semuanya dah dicover dengan kemas dan lengkap dalam Islam.

MCA GERAKAN DAP MIC adalah parti pendukung bangsa bukan melayu. Hakikatnya kehadiran parti ini adalah satu RACISM. No problem. Mereka kaum dari asia, imigran bertaraf rakyat penuh. No problem. Mereka mengamalkan budaya berbeza. No problem.

Mereka mengamalkan nilai yang lain. PROBLEM. Kerana hanya sebahagian sahaja yang boleh mereka amalkan sesama mereka dengan kaedahnya seperti berjudi, seks sebelum nikah; dan banyak yang mereka tak boleh amalkan di TANAH MELAYU termasuklah membuang raja atau nilai Islami. Nilai yang diterimapakai oleh PERIBUMI dan rumpun Bangsa Nusantara Melayu khususnya Malaysia ini tidak ada komprominya. Sama saja di China atau India bangsa korang dah usir raja dan kuasanya dan memilih ideologi tertentu, itu hak korang. Tapi mentelah dah migrasi , jangan buat macam kampung asal bangsa korang. Kalau tak selesa, sila apply kerakyatan kampun asal tok nenek korang ya!

We MALAYS tak pernah treat korang macam BANGSAT MEREMPAT. Tapi kalau begitupun dirasakan zalim adau diisyaratkan sebagai tidak berpadanan atau berpatutan, sila berubah atau pindah atau...PERANG itu saja! Nak test perang? buatlah dengan kesungguhan yang lebih, terang-terangan bukan dengan mulut yang DAYUS.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...