Isnin, 23 Januari 2012

INSIDEN CERAMAH RASIS DI JALAN KEBUN TAJAAN PEMBENCI MELAYU,



Insiden di sebuah ceramah rasis anti Melayu yang di taja oleh PKR yang amat membenci Melayu turut dihadiri oleh beberapa ahli HINDRAF sebuah pertubuhan haram yang juga cukup amat rasis dan membenci Melayu.

Ceramah rasis bersifat anti Melayu dan menyebarkan kebencian kepada Melayu itu sudah tentulah akan mengundang kemarahan orang Melayu setempat. 

Namun Chegybard cuma menyalahkan UMNO. Kenapa? Mudah sahaja kerana Chegubard merasa malu ceramah rasis anti Melayu nya tidak mendapat sambutan dari orang kampung Jalan Kebun sendiri. 

Berikut adalah kenyataan Ketua Pemuda UMNO Selangor yang menafikan penglibatan UMNO dalam insiden tersebut (di petik dari laman Izz):-
Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Salleh Ungku Jamal menafikan sekeras-kerasnya pembabitan pergerakan itu dalam kekecohan pada program ceramah Asalkan Bukan UMNO (ABU) anjuran Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM) dan Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) kelmarin. 
Tegasnya, Pemuda UMNO tidak diberikan tugas untuk mendengar mahupun memantau sebarang program yang dijalankan oleh Pakatan Rakyat (PR) di negeri Selangor. 
Sebaliknya ujar beliau, tugas dan tanggungjawab yang diberikan kepada Pemuda UMNO adalah untuk memastikan program parti berjalan lancar termasuk, program bantuan kepada rakyat dan menggerakkan jentera pilihan raya.
“Buang masa sahaja, untuk kami pergi ke ceramah mereka, malah saya sendiri pun tidak tahu ceramah ABU ini diadakan.
“Kami masih lagi mempunyai tugas yang banyak untuk diselesaikan daripada datang ke program pembangkang,” katanya dipetik Sinar Harian. 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dakwaan bahawa UMNO terlibat dalam kekecohan di program ceramah yang diadakan di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam di sini, kelmarin.
Ungku berkata, walaupun wujud ceramah yang dianjurkan PR menyentuh isu tentang UMNO, namun pihaknya tidak mahu melakukan sebarang tindakan.
“Sebaliknya, kami perlu terus memfokuskan terhadap tugasan yang telah diberikan terutama dalam program mendekati rakyat,” katanya.
Difahamkan, kejadian berlaku pada jam 9 malam, apabila lebih kurang 20 lelaki yang menunggang motosikal dengan bersenjatakan kayu menyerang orang ramai yang berada di dalam dewan tersebut.
Koordinator Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin yang ada ketika kejadian berkata, lebih kurang 100 orang berada di dalam dewan dan akibat serangan tersebut, beberapa orang mengalami kecederaan.
KALAU TAK MENIPU BERBOHONG BERDUSTA DAN MEMFITNAH BUKANLAH NAMANYA PAKATAN DAP PKR PAS.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jawapannya bila nak dekat pilihanraya Hindraf akan memulakan provokasi kaum melayu, supaya apa ?, supaya kaum india tak undi calon melayu dan melayu tak sokong calon india.

ni konsep yang berlaku tahun 2008.

Dot berkata...

hindraf tu wujud lagi ka? majoriti kaum india malaysia sendiri takmo terima, kaum india di UK pun takmo terima, kaum india di India pun tak hingin mo terima....pgayr sajala ambik depa! adapun tak berapa kerat!! eh! memang tak kerat pun!!!!!

pukimaq berkata...

Aku cuma suka meliwat dan homo cun tak kira agama,bangsa dan negara.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...