Sabtu, 17 Disember 2011

HOI MAMAT DAP DIMANAKAH KAMU HENDAK MENCARI TUHAN?

BILA MAK BAPAK SURUH MENGAJI 
TAPI ASIK MEMONTENG INILAH AKIBATNYA.


Disyakki pemilik akaun Fesbuk Nama Ahmad Arshad Amir atau Rock Lee. Nama Rasmi Firdaus Zolkifli ( Mak Aiiihhh gabungan Nama Surga dan Nama Nabi Allah Tapi Tak Tau Di mana Tuhan )
Skestsa.

" Eh Mat ko cari apa tur?"
" Berlian aku tadi hilang"
" Berlian jenis apa? kat mana kau letak? Saiz berapa?"
" Entahlah , aku pun tak tau berlian apa, jenis apa, saiz apa dan di mana aku letak"
" Dah tu macamana hendak kau hendak mencari berlian kau tu yang kau tak kenali?"
" Alarh, cari je la .. nanti jumpa AKU TAU LAH SEBAB AKU DAH TANYA TUKANG KASUT, yang kau sibuk kenapa?"
Begitulah keadaannya mamat di atas semasa menulis sebuah artikel di Roketkini. Beliau hendak mencari berlian yang hilang tetapi tidak mengenali berlian yang di cari. Begitulah halnya dengan manusia sepertinya yang mahu mencari agama tetapi tidak mengenali siapakah Tuhannya. Jenis manusia seperti ini memang ramai di dalam SOSIALISMA terutama di dalam DAP. 
---------------------------------------------------------------------------------

Mamat dalam gambar di atas bernama Firdaus Zolkifli. Seorang penulis dan ahli DAP Rasis Melayu Sosialis yang sering menulis di dalam Roketkini. Artikel terbarunya ialah mengenai topik 'MENCARI TUHANBAH. 1' klik di sini untuk artikel penuhnya ROKETKINI

Beliau membicarakan bab ketuhanan dari aspek pertembungan falsafah Hegel dengan Feuerbach. Dalam artikel itu juga beliau ada menghentam UMNO, seperti berikut;-
Apa solusinya?
Di sini, Feuerbach kelihatannya radikal, bukan seperti radikalnya ahli-ahli politik di Malaysia.  Feuerbach berpendapat untuk membuang keterasingan ini jauh-jauh dari diri manusia ialah dengan menenggelamkan agama itu.  Keseluruhannya. Bukan menolak agama, bahkan menarik ke dalam dirinya sendiri.  Manusia harus punya kekuatan untuk percaya, bahawa dia sendiri yang punya potensi untuk mencapai maha baik, maha adil, maha kaya dan segala macam maha. (Bermaksud manusia menjadi Tuhan)
Pada fikiran anda bagaimanakah mamat itu mampu menggarap siapakah Tuhan yang sebenarnya jika beliau bertanya dan mencari Tuhan kepada tukang kasut  dan bukan mengenali NYA di dalam Al Quran dan Hadis ?

Pada akhir pencariannya nanti beliau akan menjadi seorang athies kerana Allah swt itu walaupun ghaib tetapi tidak hilang. Melalui al Quran dan Hadis Rasul Nya kita mampu mengenali NYA. Allah swt bukanlah suatu "benda" yang perlu di cari tetapi Allah swt adalah Zat yang wajib dikenali melalui segala kitab-kitabNya dan segala para Rasul Nya. Inilah bahaya fahaman SOSIALISMA yang ada dalam DAP RASIS.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

2 ulasan:

Bingai @ Bangang berkata...

Tuan Jas,
UMNO memang banyak salahnya. Boleh dikatakan semua kesilapan dan masaalah yang timbul adalah salah UMNO.
Anak tak ikut cakap mak bapak pun salah UMNO kerana sistem pendidikan kononnya sedangkan sistem yang sama mendidik anak-anak yang berjaya termasuk anak mufti.
Sampaikan yang pancut awal pun salah UMNO kerana tak sediakan ubat kuat. Jadi kalau mamat sasau tu nak salahkan UMNO memang salah UMNO juga kerana tak didik MAK BAPAK dia cara macam mana nak didik ANAK-ANAK mereka. Makin muntah aku dengan orang yang dah hilang jati diri mungkin kerana leka tersepit celah kelangkang kafir. (maaflah bahasa kasar. makin tua makin menyirap jer darah ni.)

Tanpa Nama berkata...

Kalau Melayu tu penghayatanya Islam mmg tidak mudah jadi orang buta macam Mamat Rock Lee ni. Nama pun macam batu, lagi pun tugas setiap insan adalah untuk menjaga anak isteri supaya jangan terpesong akidahnya. So bukanlah tanggung jawab kita untuk membetulkan akidah mamat ini, kita hanya mampu utk mengingatkan dia sahaja. Kalau dia perlukan jugak seorang guru cukuplah kematian menjadi gurunya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...