Rabu, 7 Disember 2011

EKSLUSIF: WANG ZAKAT DISELEWENGKAN OLEH PAKATAN HARAMJADAH DI SELANGOR?

DIPETIK SEPENUHNYA DARI MYMASSA. DESAK PAKATAN HARAMJADAH SELANGOR MENAFIKANNYA. 


Kira-kira sebulan yang lepas, apabila Profesor Kangkung Fuckatan, Aziz Bari membuka mulut busuknya berkenaan akaun Lembaga Zakat Selangor  (LZS) yang tidak diaudit, ramai blogger BN yang melihat ianya sebagai penderhakaan terbaru beliau terhadap Raja-Raja Melayu, terutamanya DYMM Sultan Selangor. Dan MyMassa juga tidak terkecuali mengulas perkara ini di artikel berikut...http://mymassa.blogspot.com/2011/11/updates-penderhaka-terulung-aziz-bari.html

Namun beikutan pertemuan MyMassa dengan seorang pengurus kutipan zakat yang bertugas di sebuah IPTA, kami telah mendapat bayangan tentang cerita sebenar yang berlaku di sebalik teguran profesor kangkung tersebut. Menurut sumber MyMassa, dalam pada LZS mengutip ratusan juta RM zakat setahun, hakikatnya masih ramai yang layak menerimanya telah diketepikan. Dan ini semua bukanlah kerana masalah dokumentasi dan kelayakan pemohon, tetapi kerana wang zakat yang sememangnya TIDAK MENCUKUPI!!! 

Menurut beliau lagi, sebagai contoh, walaupun pada tahun 2010 LZS merekodkan catatan kutipan sebanyak RM336.8 juta, namun hakikatnya akaun tersebut sebenarnya mencatatkan defisit sebanyak RM10 juta lebih!!! Kami sendiri manjadi hairan bagaimana sebuah badan yang hanya menguruskan kutipan zakat boleh mencatatkan defisit sebanyak itu?!! Apakah LZS telah melaburkan wang zakat ke dalam perniagaan yang merugikan?!! Dan adakah tindakan seumpama itu boleh dilakukan ke atas wang zakat yang disyariatkan kepada fakir dan miskin?!!

Sumber kami bagaimanapun tidak dapat memberikan jawapan yang tepat ke manakah sebenarnya wang tersebut telah dibelanjakan. Namun, beliau turut menceritakan bagaimana bos pengurus zakat di UiTM sendiri mengamuk dengan pegawai perhubungan LZS apabila cerita ini pecah. Dan perkara ini bukanlah kini satu rahsia lagi di kalangan ahli akademik di IPTA-IPTA. Dek kerana itulah Profesor Kangkung tersebut bersuara sedemikian rupa.



Menurut beliau lagi, berikutan pengurusan wang zakat yang meragukan itu, beliau kini mendapat tahu banyak syarikat-syarikat besar yang tidak mahu lagi membayar secara terus kepada LZS. Tambah beliau lagi, ramai yang mengesyaki punca kepincangan pengurusan wang zakat tersebut adalah kerana wujud tangan-tangan hanyir daripada Kerajaan Negeri yang telah menghabiskannya demi untuk survival politik mereka di Selangor.



Dan ini semua dilakukan tanpa disedari oleh DYMM Sultan sendiri!!!

Kaedahnya,mereka akan memohon secara rasmi kepada LZS amaun tertentu kononnya untuk digunakan bagi pembangunan agama dan bantuan kepada rakyat miskin yang layak. Namun, tuntutan akan dilakukan secara berlebihan, bagi membolehkan mereka menyalurkan wang selebihnya untuk membiayai perkara-perkara yang tiada kaitan dengan Islam atau fakir miskin, atau lebih tepat lagi kempen-kempen politik mereka.



Malah jangan terkejut jika sekiranya terdapat juga wang zakat yang diselewengkan itu turut sampai ke tangan DAP untuk pembesaran gereja-gereja dan rumah ibadat bukan Islam, atau lebih buruk lagi, untuk belanja majlis memurtadkan orang Islam!!!

Namun, kesemua maklumat yang kami sampaikan di atas hanyalah rekod percakapan mulut tanpa bukti-bukti yang kukuh. Tetapi jika sekiranya kita memerhatikan dengan lebih teliti, bukankah ada kebenarannya kerana jelas jumlah fakir yang tidak mendapat bantuan menjadi punca gejala murtad yang semakin menjadi-jadi?!! Tidakkah ini semua berkaitan dengan kantung zakat yang mengering?!!

Kami tidak berani menegaskan kesemua perkara di atas adalah benar sebenarnya. Namun, sumber pengurus zakat yang menceritakan kepada kami tentang perkara ini adalah orang kuat PAS Selangor!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah tahu pun segala yg dikatakan hanyalah percakapan mulut sahaja dan tiada bukti yg kukuh tapi masih beriya benar memaki hamun dan menghujah panjang lebar? Kalau dh tahu takde bukti buat per nk memaki hamun dgn bahasa mcm org tk beragama? Dasar pencacai UMNO sememangnya amat sinonim dgn budaya fitnah dan tohmah... nk kato apo layi ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...