Isnin, 5 Disember 2011

DIPECAT DARI SPDP TAPI MASUK BN. TABIK HORMAT KEPADA RENTAP 5 SARAWAK!



SIKAP TERPUJI DAN PATUT DICONTOHI
WALAUPUN DI PECAT DARI PARTI SENDIRI TETAP BERSAMA BN LAGI.

Sekian waktu lamanya Hamba mengikuti perkembangan pemecatan dan beberapa pemimpin SPDP Sarawak yang dikenali sebagai grup Rentap 5. Pada awalnya hamba agak skeptik mengenainya. Ternyata hamba silap besar!

Walaupun pemimpin SPDP dipecat dari parti sendiri namun pemimpin yang dipecat itu tetap bersatu hati dan bersama Barisan Nasional Sarawak. Menyokong penuh kepimpinan Pehin Seri. Lapuran penuh mengenainya sila ke pautan rakan bloger Sarawak di sini http://mukapetang.blogspot.com/2011/12/reaksi-pemecatan-entri-7-cawangan.html

Inilah kematangan berpolitik orang Sarawak yang yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana orang politik di Semenanjung. Andaikata berlaku kepada sesetengah orang UMNO sudah tentulah mereka turut keluar dari Barisan Nasional juga.

Bekas pemimpin SPDP yang di pecat dan para penyokong mereka menjadikan BARISAN NASIONAL sebagai payung dan wadah mereka. Betul juga kerana BARISAN NASIONAL SARAWAK yang memerintah Sarawak diterajui oleh PBB melalui perkongsian kuasa dengan beberapa rakan seperti SPDP. (Tidak seperti amalan Pakatan haramjadah di mana tiga parti adalah rakan sekutu bukan rakan kongsi)

Hamba melihatnya sebagai suatu tanda aras di mana BARISAN NASIONAL menjadi sebuah entit politik yang semakin efektif.


TEPUK DADA TANYA IMAN!


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...