Rabu, 14 Disember 2011

BERITA BAIK UNTUK SELURUH RAKYAT MALAYSIA, AGENSI PELAPOR KREDIT DIKAWALSELIA AGAR TIDAK KURANG AJAR DAN ZALIM.

BERITA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA
AGENSI PELAPOR KREDIT DIKAWALSELIA AGAR TIDAK TERUS MENINDAS DAN MENZALIMI RAKYAT.


Ini barulah betul ! Rakyat sudah terlalu lama tertindas dan di zalimi sesuka hati oleh agensi-agensi pelapor kredit yang kaut keuntungan melalui kezaliman dan penganiayaan ke atas rakyat Malaysia selama ini. 

Terlalu banyak maklumat tidak dikemaskini. Bukan lagi rahsia bahawa agensi-agensi pelapor kredit ini menjalankan usaha-usaha sabotaj dan menindas orang Melayu dan India dalam perniagaan. 

Terutamanya CTOS Sdn Bhd. Inilah agensi paling kurang ajar dan biadap. Apabila berlaku maklumat salah dan perlu dikemaskinikan CTOS Sdn Bhd memberikan pelbagai alasan-alasan bengap dan bahlol sehingga menyukarkan ramai orang. 

Secara tidak langsung CTOS Sdn Bhd telah menguncupkan dan mengecilkan keupayaan kredit seseorang dan menyekat perkembangan perbankan di negara ini. 

Akta Pelaporan Kredit 2010 yang terkini yang telah diluluskan pada jun 2010 akan berkuatkuasa sepenuhnya apabila PPAPK (Pejabat Pendaftar Agensi Pelapor Kredit) di bawah Kementerian Kewangan beroperasi sepenuhnya pada awal tahun depan. 

Jika dibandingkan dengan para punahsihat kumpulan UMNO Reform mengenai AUKU , ternyata usaha kerajaan ini tanpa campurtangan kumpulan pembaharuan lebih membawa impak besar kepada rakyat.

Kumpulan 'Pembaharuan' hanya berminat untuk menjadi Menteri dan EXCO agar mereka dapat mengisi poket mereka yang semakin kekeringan kerana berjuang secara sia-sia semasa kebangkitan Reformasi 98.

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...