Isnin, 7 November 2011

UPACARA RITUAL IKRAR SUMPAH DEMI UNDI OLEH JENTERA PILIHANRAYA PAS DUN KUALA BESUT.








(SURAH AL QALAM: AYAT 7-10))
 (7) إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِين
 (8) فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ
 (9) وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ
 (10) وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَّهِينٍ
Sesungguhnya Tuhanmu, Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat petunjuk. (7)
Oleh itu (berpegang teguhlah pada ajaran Islam yang sedang engkau amalkan, dan) janganlah engkau menurut kemahuan orang-orang yang mendustakan (ugama Allah). (8) 
Mereka suka kalaulah engkau bertolak ansur (menurut kemahuan mereka), supaya mereka juga bertolak ansur berlemah-lembut (pada zahirnya terhadapmu).(9)
Dan janganlah engkau (berkisar dari pendirianmu yang benar, dan jangan) menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina (pendapatnya dan amalannya), (10)

Sekarang anda saksikan pula UPACARA RITUAL 'ORANG YANG SELALU BERSUMPAH LAGI HINA (PENDAPATNYA DAN AMALANNYA) secara langsung dalam klip video Youtube ini oleh Jentera Pilihanraya PAS DUN Kuala Besut yang di buat dalam markaz PAS. 


Kenapa mengenepikan ikrar sumpah di dalam Doa Iftitah dan dalam Tahiyyat Awal dan Akhir? Kenapa ikrar sumpah yang sedemikian rupa diutamakan? Kenapa diutamakan nama pemimpin? Kenapa berumpah dan berikrar di ats nama pemimpin? Kenapa dilakukan dalam tempat ibadah? Sudahkah jelas kepada anda semua mengenai ayat-ayat al Quran yang di petik di atas dengan amalan yang ditunjukkan dalam klip video ini?

TEPUK DADA TANYA IMAN!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...