Sabtu, 10 September 2011

PAN MALAYAN ISLAMIC PARTY ANDA MASIH INGAT NADARAJAN?

PAS dulunya didaftarkan sebagai PAN MALAYAN ISLAMIC PARTY pada 1950an sebelum merdeka. Menariknya, seorang pegawai British berketurunan India yang mendaftarkannya. Mat Syabu, Isham Rais dan seluruh pencacai Pakatan Pro Komunis laknatullah berhujah bahawa UMNO adalh barua British kerana menggunakan nama Ingeris. Didaftarkan semasa British berkuasa. 

Dalam peristiwa Bukit Kepong 1950, mereka berhujah bahawa ianya terjadi sebelum merdeka. Bendera British berkibar di balai polis tersebut. Ketua balainya orangnya Ingeris. Oleh itu polis itu adalh polis British.

Kita analisakan hujah mereka seperti berikut; (1) Sebelum merdeka, (2) Bendera British, (3) Pegawai British = Barua British. Baiklah, kita gunakan hujah mereka juga dalam menakrifkan PAS pula.seperti berikut: (1) Didaftarkan sebelum merdeka (2) Bendera British berkibar di pejabat pendaftaran pada masa itu (3) Pegawai British yang mendaftarkannya = BARUA BRITISH.

Satu persoalan fakta sejarah yang Pakatan Pro Komunis sengaja menymebunyikannya ialah berkenaan siapakah yang membekalkan kepada pengganas komunis kelengkapan senjata dan peluru, latihan dan unifom mereka? British lah siapa lagi. Ianya berlaku semasa pendudukan Jepun antara tahun 1942-1945. 

Bendera yang digunakan oleh komunis pula ? Walaupun bukan bendara Brtish tetapi ianya adalah salinan kepada bendera Komunis Soviet Rusia. Tiada langsung ciri-ciri tempatan. 

Jadi, hujah-hujah para Pakatan Pro Komunis mengenai masa sebelum merdeka, bendera yang berkibar sebelum merdeka dan pegawai British adalah dangkal dan hujah yang lemah, tidak kuat. Jika mereka masih berpegang kepada hujah-hujah itu ini bermakna mereka turut mengakui baha PAS adalah BARUA BRITISH, PSM adalah BARUA BRITSIH, PKMM adalah BARUA BRITISH, 

Paling best ialah Isham Rais adalah BARUA BELGIUM.



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...