Sabtu, 10 September 2011

BUKAN AHLI PAS TAKUTKAN BINI TAPI BINI MEREKA TAK TAKUTKAN MEREKA.

Orang PAS ini cukup arif mengenal mana lelaki yang takutkan bini dan amat cemburu serta dengki kepada mana-mana suami yang ditakuti bini. Al maklumlah, mereka kan di bawah bai'ah paksa ceraikan bini talak tiga. Oleh kerana itu, DS Najib sering menjadi sasaran tohmahan mereka. 

Berikut di petik sebuah kisa benar yang terjadi di Jerantut Pahang. Dikisahkan oleh bloger anak muda Kutukan Dewata:-

Alkisahnya ini adalah kisah benar.Berlaku di sebuah perkampungan di Jerantut.Kisahnya kisah pelik.Semua suami di kampung ini sangat takutkan bini.Kat belakang bini bukan main lagi beraninya.Apabila di depan bini bukan main lagi menikusnya.

Hendak dijadikan cerita,pada suatu hari berkumpullah mereka di sebuah warung.mereka berbincang bagaimana mahu mengatasi masalah yang sedang mereka alami sekarang ini.Begitu bersemangat mereka mengeluarkan pendapat dan buah fikiran.

Ada yang cadang guna bomoh.Ada yang cadang mandi bungalah,ada yang cadang jerkah aje bini tu,dan bermacam-macam lagilah cadangan yang di kemukakan.

Perbualan mereka didengari oleh seorang pendita yang kebetulansedang minum di warung tersebut.Pendita tersebut berjanji akan menyelesaikan masalah mereka nanti.Pendita tersebut meminta mereka berkumpul dibawah sepohon pokok yang rendang di tepi sungai di hujung kampung tersebut.

Maka bertanyalah mereka kepada pendita tersebut alasan apa yang patut diberikan kepada bini mereka nanti.Pendita tersebut suruh cakap mahu pergi memancing.Mereka semua bersetujulah dengan kata-kata pendita tersebut.Terbayanglah di kepala mereka bahawa masalah mereka akan selesai dengan bantuan pendita yang bijaksana lagi bestari.

Baca seterusnya di sini KUTUKAN DEWATA.


2 ulasan:

Kutukandewata berkata...

Terima kasih tuan,

Kerana sudi berkunjung ke blog picisan saya.

Minta link blog saya itu pun kalau tuan sudi

Jas Salleh berkata...

sudah dipautkan lama blog anda :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...