Jumaat, 9 September 2011

MAT SYABU ADA IMUNITI PERUNDANGAN?

Mat Syabu telah di panggil oleh polis untuk siasatan di atas kenyataan kontroversinya pada 21 Ogos 2011 di Pulau Pinang berkenaan sokongan terbuka kepada pengganas komunis. Selepas itu beliau masih bebas bercakap mengenainya bersama Isham Rais dan Aziz Bari dalam satu forum di KLSCAH dengan kehadiran terhad 150 orang. Kemudian, beliau masih bebas bercakap mengenainya lagi dan memperluaskan lagi sokongan kepada Chin Peng. Sehingga kini beliau masih merayau-rayau bebas bercakap mengenainya. 

21hb Ogos 2011 - 9hb September 2011 (19 hari dan masih berterusan) Kalau dalam satu hari Mat Syabu bercakap kepada seratus orang dan lapan puluh daripadanya termakan dakyah bermakna sudah hampir 1,520 orang.

Setiap orang dari 1 520 orang mampu mempengaruhi 10 orang lain bermakna 15,200 dan jumlah itu semakin meningkat setiap hari. Jika tunggu sehingga PRU 13, BN boleh hilang hampir 1.5 juta undi. 

Kenapa tindakan alternatif lain tidak di ambil sementara menunggu kertas siasatan selesai dan pendakwaan dilakukan?

Contohnya mengambil Perintah Injuksi melarang Mat Syabu dan mana-mana pihak mengeluarkan kenyataan yang sama?

Atau di tahan sementara Mat Syabu di atas perintah-perintah pencegahan di bawah kuasa-kuasa darurat?

Atau di ISA kan terus Mat Syabu kerana lapuran polis terhadap Mat Syabu semakin meningkat.

Adakah Mat Syabu mempunyai immuniti perundangan negara kerana beliau seorang Timbalan Presiden PAS merangkap Ahli Lembaga Pengarah PBAPP dan sekutu kuat DAP?

Tidak bermaknakah sebarang pengorbanan anggota polis dan para isteri serta anak mereka yang turut terkorban dicampakkan ke dalam api menjulang oleh Mat Indera sambil Mat indera tersenyum puas?


1 ulasan:

pakjol64 berkata...

amboiiii........... hang pa takut sungguh kat mat syabu. suruh rosmah ambik c4 la senang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...