Jumaat, 9 September 2011

MAT SABU KATA CHIN PENG BUKAN PENGGANAS TAPI PEMBUNUH SIR HENRY GURNEY.

Benarkah apa yang dikatakan oleh Mat Sabu ini? Menurut sahabat baik hambe si bloger GAP yang suka memberi penampar Jepun kepada Mat Syabu akhir-akhir ini, mendedahkan Mat Sabu mengakui bahawa Chin Peng bukan pengganas tetapi pembunuh. 

Ini berdasarkan kepada fakta pembunuhan Sir Henry Gurney bekas Pesuruhjaya Tinggi British ke Tanah Melayu yang sebelum itu berkhidmat di Palestin dan membuka perkampungan Yahudi. 

Jenayah membunuh Sir Henry Gurney ,waima apa pun dosa beliau, dijadikan asbab musabab kepada Mat Syabu menyimpulkan Chin Peng bukan pengganas tetapi pembunuh yang berjaya.  

Bolehlah kita simpulkan takrifan Mat Syabu tersebut bahawa setiap pembunuh itu bukan pengganas dan setiap penggganas itu adalah pembunuh. Pi mai pi mai dok tang tu juga lah. 

Mat Syabu kemukakan persoalan begini : "Chin Peng bunuh Henry Gurney (hebat Chin Peng berjaya bunuh Henry Gurney tanpa sokongan dan bantuan ahli pasukannya) yang jajah Malaya (hebat Henry Gurney bersendirian menjajah Malaya) Saya hendak tanya siapa yang baik?Henry Gurney atau Chin Peng?"

Persoalan Mat Syabu itu boleh difahamkan seperti berikut bagi memudahkan pengertiannya: Siapa lebih baik Pembunuh atau Mengsa Pembunuhan?

Unutk lebih mudah kita buat perbandingan berdasarkan kepada fakta yang terjadi dalam ruang-litup di Malaysia ini seperti berikut: Siapa lebih baik? Pembunuh Sosilawati dan 4 orang lain atau mangsa pembunuhan kejam (Sosilawati & 4 orang lain)?

Hambe fikir anda semua sudah tahu jawapannya dengan amat jelas sekali, yea tak?


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SOalan Mat Sabu tanya ni sama lar dgn soalan ni

1. Antara Anuwar dgn Elton John sapa yang tala jubo ?
Jwapn: dua2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...