Ahad, 22 Mei 2011

BILA SI KEPARAT DI ANGKAT MENJADI MENTERI BESAR & PENASIHAT EKONOMI NEGERI.


SELANGOR, sebuah negeri yang moden dan berpendapatan tinggi semasa era pentadbiran eksekutif Barisan Nasional kini menghadapi krisis kewangan dan kegawatan kebajikan rakyat di bawah pentadbiran eksekutif PKR. Keadaan rakyat dan negeri semakin meruncing dan terok di bawah pentadbiran eksekutif PASDAPKR . Hanya sekelompok kecil kebajikan yang dilakukan oleh pentadbiran eksekutif PASDAPKR, itupun untuk dijadikan bahan propaganda. Pentadbiran Eksekutif PASDAPKR di Selangor lebih mengutamakan keuntungan peribadi pemimpin mereka berbanding kebajikan rakyat Selangor. Masa depan rakyat dan negeri Selangor semakin malap.



1.   Seorang tokokh keparat diangkat menjadi Menteri Besar Selangor manakala seorang lagi tokoh keparat yang semakin menyinar bintangnya dalam bidang lakonan pengkhususan pembuatan filen porno terlaris di lantik menjadi penasihat Ekonomi Selangor. Apakah faedah dan manafaat yang di terima oleh rakyat Selangor dan negeri Selangor daripada ke dua tokoh keparat ini ?





2. Bagi tujuan melihat apakah manafaat yang di terima oleh rakyat Selangor, kita kena membuat penilaian ekonomi, kita perlu menilai apa terjadi kepada perbendaharaan negeri Selangor dan segala aset GLC milik kerajaan negeri Selangor. 

3. Yayasan Selangor mengalami defisit besar dengan kos membaikpulih kenderaan miliknya yang tidak masuk akal. Penjualan aset milik PKNS terjadi malah Kompleks PKNS tergadai dan terjual tanpa ada gantian. Projek-projek pembangunan yang dibiayai oleh kerajaan Persekutuan untuk manafaat rakyat Selangor tidak dapat dilaksanakan. Hasil mahsul pasir di kaut oleh KSSB sebuah syarikat bukan milik kerajaan negeri Selangor. KDEB terpaksa menanggung kos pembiayaan skim bekalan air tanpa ada sebarang gantian pendapatan ke atas tangggungan tersebut.

4. Pentadbiran Eksekutif Campuran PASDAPKR hanya memberi alasan-alasan korporat dan memanipulasikan Sistem Perakaunan bagi menutup kelemahan mereka. Kantung negeri semakin mengecil dan aset negeri semakin menyusut tanpa sebarang penambahan baru, tambah nilai dan penggantian. Hilang terus Tanpa Berganti.

5. Kebajikan rakyat terus terbiar dan berada dalam tahap membimbangkan. Isu Kg Sg Kerandang menjadi contoh di mana Pentadbiran Eksekutif Khalid G lebih cenderung mengamalkan BUDAYA urustadbir KEPARAT KOPORAT. Hak rakyat di situ dinafikan dengan begitu mudah. Malah dalam RCI kematian TBH, menyaksikan bagaimana kontrak-kontrak milik bumiputera dikaut bersih oleh DAP dan EXCO berkaitan. 

6. Kini, kejadian tanah runtuh di Hulu Langat, para keparat pentadbiran Eksekutif Khalid G tidak nampak batng hidung mereka malah Khalid G sendiri baunya pun tidak ada di situ. Terlalu banyak keluhan rakyat didiamkan dan terlalu banyak aseet negeri dijadikan bahan golok bergadai. Pentadbiran Eksekutif Khalid G Rejim Pakatan Beruk Jahat PASDAPKR hanya mementingkan DURIAN RUNTUH DARIPADA TANAH RUNTUH. DI MANA ADA KEUNTUNGAN BUAT MEREKA , DISITULAH MEREKA BERKAMPUNG , RAKYAT SEMAKIN MENDERITA.

Tidak ada lagi kedengaran projek-projek pembangunan Rumah Mampu Beli dan kerancakan pembangunan terus terhenti seolah-olah tepu dan beku. Kerancakan pesat ekonomi Selangor terus merundum. Selangor kini menjadi sebuah Padang Jarak Padang Terkukur sahaja, Jika Rejim Beruk Jahat PASDAPKR ditumbangkan nanti dalam PRU 13, kita wajib memastikan kesemua penyelewangan dan pemimpin mereka yang terlibat dikenakan tindakan yang sewajarnya. Tepuk Dada Tanya Iman.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...