Khamis, 27 Ogos 2015

BEROKSIH 4 UNTUK SIAPA SEBENARNYA ?




BISMILLAHI-ALLAH-HU-AKBAR 

BEROKSIH 4 ini sebenarnya untuk SIAPA sebenarnya ? 

Kita kena lihat dunia dari sudut REALIS dan bukan RASIS. Tapi kalau nak RASIS pun, apa ambe nak angkat pot? Dah memang mendiang cina dapigs bakar sentimen rasisma.

Nak kata BEROKSIH 4 untuk untuk rakyat, rasanya samasekali TIDAK ! Apa rakyat dapat daripada BEROKSIH 1-3?

Nak kata BEROKSIH 4 berjaya kurangkan kerusi BN, apa yang faedah dan manafaat rakyat dapat daripada itu? 

Siri BEROKSIH 1-3 yang lepas, mendiang dapigs yang dapat untung besornya. Menambah bilangan kerusi di Dewan Rakyat dan menguasai P Pinang dan Selangor. Apa faedah dan manafaat rakyat dapat daripada mendiang dapigs? Hanya satu kaum yang khusus sahaja dapat manafaat dan faedah. Melayu dan Tamil mana dapat apa-apa faedah & manafaat. 

Selain dari satu kaum itu, ada satu puak agama yang perolehi banyak manafaat dan faedah daripada dapigs. Puak agama tu di sapot oleh puak mereka dalam dapigs yang menjadi ADUN & Ahli Parlimen. 

Teresa Kok sampai boleh berkokok minta duit zakat orang Islam diberikan kepada puak agama itu. Untuk apa? 

Selain itu, mendiang dapigs giat merekrut anak-anak muda Melayu menjadi talbarut mendiang dapigs mengkianati Melayu & negara sendiri melalui program Sekolah Demokrasi. Tak ke itu namanya mendiang cina dapigs perbodohkan dan perlembukan Melayu? 

Korang tengok dan buka mata luas-luas, apa korang dapat bila majoriti BN dikurangkan, Selangor & Pulau Pinang korang serahkan kepada mendiang cina dapigs? Ni ambe tanya betul-betul. Apa yang korang dapat bila membenci Najib, Rosmah, UMNO dan BN? 

Ada ke korang dapat peluang dan diberikan peluang oleh mendiang cina dapigs untuk menjadi bilionir, pemilik ladang kelapa sawit, pengimpot barangan, pengusaha berjaya, mendapat pekerjaan terbaik di sektor swasta dan menjadi CEO dan Manajer di syarikat-syarikat gergasi yang sapot mendiang cina dapigs?

Paling lekeh lah, ada ke peniaga-peniaga puak tu turunkan harga barangan sebaga membalas jasa-jasa korang bantu mendiang cina dapigs berkuasa? Ada? Harga barangan lagi naik ada. Kemudian, korang salahkan Najib, Rosmah, UMNO dan BN.

Najib buat Kedai Rakyat 1 Malaysia yang menawarkan harga kompetitif lagi murah, korang tak nak pergi. korang kata KR1M itu mamak dapat untong. Korang tuduh barangan KR`M takde kualiti dan dah luput tarikh. Kat kedai puak tu, takde plak korang nak bising. Senyum je korang beli.

BEROKSIH 4 kata motif mereka nak Najib letak jawatan. Apa korang dapat kalau Najib letak jawatan? Korang ke yang menjadi PM? Tidak jugak. Balik-balik politikus mendiang cina dapigs gak yang rembat dan rebut peluang tu, bukan korang pun. 

Yang dapat laba keuntungan daripada politikus mendiang cina dapigs ialah peniaga-peniaga puak tu. Kamu dapat apa? Bukannya mendiang cina dapigs dan puak peniaga serta korporat mereka nak jual harga rumah rendah dan beri gaji tinggi kat korang. 

Politikus mendiang cina dapigs itu Kafir, kategori kafir harbi. yang korang nak ikut kafir harbi tu melawan saudara seagama kamu kerana menuruti perintah dan kehendak peribadi Maharaja Kerala, apa untung korang dapat? Takat hepi dan syok sendiri lah kot pasan Hero & pasan bagus turunkan No. 1? Hek eleh, Apa korang dapat ? Kalau korang semua dapat RM50 juta seorang diberikan oleh mendiang cina dapigs dan maharaja kerala, kira berbaloi gak lah. 

Lainlah kalau kornag tu politikus mendiang cina dapigs dan arwah Maharaja Kerala serta genk diaorang. Banyak lah benda laba keuntungan, faedah dan manafaat yang diperolehi bila Najib diturunkan. Tapi korang bukan dari golongan mereka. So, apa korang dapat? 

Apa yang ambe dapat? Ambe camni jugak lah. Samada Najib naik atau letak jawatan. Tapi ambe tahu, ambe takkan dapat apa-apa daripada puak mendiang cina dapigs dan arwah maharaja Kerala jika mereka berkuasa. 

At least bawah Najib, ambe boleh pergi ke KR1M dan ke klinik 1 Malaysia kalau poket dah kering sangat. Ada lah juga faedah dan manafaat yang ambe dapat daripada pentadbiran Najib. Ada lah peluang bagi ambe nak beli rumah mampu beli bawah skim PR1MA. 

Pasal GST? Hek eleh, kita ini kan selfish dan pentingkan diri sendiri sahaja. Kita tak fikir generasi kita di kemudian hari. semua yang ada pada hari ini, kita nak perabihkan. Apa yang tinggal untuk generasi di kemudian hari? 

Kita kena ingat lah, bilangan rakyat semakin besar, pembayar cukai bilangannya semakin kecil. hasil daripada petroleum berkurangan kerana harga minyak mentah yang menurun. Orang dah cari alternatif kepada minyak. Di segi komoditi pun, kita mempunyai saingan-saingan lain, tak macam 30 tahun dulu, kita King. Sekarang, getah sintetik lagi murah. 

Korang nak risau pasal Ringgit? US dan Eropah bukan satu-satunya rakan dagangan kita. Negara lain seperti China, Jepun, Taiwan, India, Siam, Indonesia dan rantau Asia Tengah adalah rakan-rakan dagangan kita. Kornag sendiri dok sibuk hentam negara sendiri. Apa pun korang tak buat untuk perkukuhkan kedudukan ekonomi negara sebab korang takut dengan bayang-bayang sendiri. Kononnya, nanti gomen rompak korang melalui GST & cukai-cukai lain. Weykap lah, rezeki korang adalah rezeki korang. Dan kena hengatlah, dalam rezeki korang tu ada hak orang lain jugak. Jangan kedekut sangat. 

Berbalik kepada persoalan Utama entri ini, BEROKSIH 4 untuk Siapa sebenarnya? Meh ambe senaraikan untuk korang dan korang fikir sendiri , korang ada tak dalam List penerima manafaat dan feadah daripada BEROKSIH 4 tu:-

a. Politikus Opurtunis mendiang cina dapigs;
b. Arwah Maharaja Kerala dan genk nya
c. Peniaga dan korporat puak yang sapot dua golongan di atas
d. Pengadu domba
c. gunting dalam lipatan
d. Penghisap darah rakyat
e. Golongan penyekat rezeki oranglain

Korang ada ke dalam senarai penerima faedah BEROKSIH 4? 

LU FIKIRLAH BRO 


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...