Jumaat, 26 Jun 2015

PASMA BAKAL TUBUH PARTI PROGRESIF SOSIALIS RELIGUS DI BAWAH MENDIANG DAPIGS?


Gambar Ambe ambil dari MengadudombaKini, 

BISMILLAHI ALLAHU AKBAR 

Artikel ini di tulis atas cetusan entri KL CHRONICLE yang bertajuk #TaliBarut #Khianat Parti Islam mesra @dapmalaysia oleh @ayathelme diterbitkan pada hari Kamis bersamaan 25 hb Jun 2015 / 8 Ramadan 1436 Hijrah. 

Dalam entri tu, penulis nya menyebutkan menemui fakta pengakuan daripada Abdullah CD dalam buku syok sendiri malaon tu yang berbunyi:-
"Pada tahun 1985, pihak kerajaan bertindak nekad menembak mati 14 orang umat Islam di Kampung Memali Kedah."
"Ibrahim Libya yang memimpin sekolah agama di situ adalah antara syuhada yang ditembak mati oleh pihak pemerintah."
"Ibrahim adalah kader Paperi yang mengembangkan gerakan agama progresif di bawah PAS."
Paperi ialah singkatan kepada Parti Persaudaraan Islam yang ditubuhkan oleh Abdullah CD pada 20 Ogos 1965. Paperi ialah parti yang bawa fahaman Progresif Sosialis Religus. Untuk pengetahuan umum sekelian pembaca, gerakan-gerakan radikal kiri aliran agama sebelum merdeka kebanyakkannya bertunjangkan kepada fahaman Progresif  yang cenderung kepada Sosialis Religus. 

Bila kita teliti & kaji betul-betul semua pergerakan politikal pada masakini, semua nya copycat pergerakan dalam tempoh 10 tahun sebelum merdeka. Segala taktik dan strategi terdahulu digunakan kembali bila kerajaan yang diterajui UMNO dalam BN memperkenalkan Polisi Keterbukaan & Liberalisasi akibat tekanan politikal mendiang dapigs, pkr & PAS yang kini sudah terkubur pada 16hb Jun 2015. 

Penulis artikel berkenaan mengusulkan satu perkara yang amat menarik. Yakni adakah calun-calun parti progresif tajaan dapigs nanti akan mendapat tempat & peluang yang sama dengan calon-calon caubinis dapigs yang lain? 

Mampukah calon-calon PASMA nanti di bawah parti progresif berkenaan menarik undi daripada para penyokong PAS tegar yang lain? 

Namun ambe menyeru semua Melayu Pribumi yang masih Original agar menolak sahaja semua calun-calun PASMA ne. kalau boleh dan mampu, jika bertemu dengan mereka, tolong nasehatkan mereka agar tinggalkan pekerjaan sia-sia mereka tu. 

Melayu Pribumi perlu amik perhatian mengenai cara amalan politikus zombi dari kalangan Melayu Non-Ori. sebabnya, cara mereka tu amat merbahaya dan mengancam kepentingan Melayu Pribumi. Kita perlu tahu susur galur keturunan seseorang calon yang bertanding samada bagi kerusi DUN & Parlimen atau jawtaan dalam mana-mana peringkat parti politik. 

Ukuran kita selaku Melayu Pribumi mudah, bilamana bilangan Melayu Pribumi itu kurang dari 2/3 dari jumlah pemegang jawatan dalam mana-mana parti politik, kita tolak mentah-mentah je. 

Kita selaku Melayu Pribumi Original perlu tetapkan Piawaian kita seperti ini :-

a. bilangan ahli < 2/3 Melayu Pribumi Ori, kita rejek terus 

b. bilangan pemegang jawatan tertingi < 2/3 Melayu Pribumi Ori, kita rejek jugak 

c. bilangan pemegang jawatan di peringkat bawaha < 2/3 Melayu Pribumi Ori kita rejek

d. bilangan calon-calon bagi kerusi DUN / Parlimen < 2/3 Melayu Pribumi Ori, pun kita rejek juga bagi mana-mana parti yang bertanding.

Kita selaku Melayu Pribumi Ori perlu tegas dan jelas dalam perkara pemilihan kita kepada mana-mana pertubuhan dan organisasi politik di Malaysia. Kita dah tak boleh ambil mudah perkara ini. 

Sebabnya, setiapkali berlaku persengketaan sesama politikus, mereka heret kita dalam kancah sengketa mereka dan gunakan alasan 'Kepentingan & Survival Politik, Sosial & Ekonomi Melayu' Harkk ptuihhh ! 

Sedangkan yang mereka perjuangkan ialah memenuhi poket-poket mereka sendiri dan mereka tak peduli pun pasal kepentingan Politik, Sosial & Ekonomi Melayu Pribumi. Itu alasan yang mereka gunakan untuk dapatkan sokongan dan undi kita sahaja. 

Anda yang mengaku Melayu Pribumi Ori perlu semak semula jalur dan silsilah keluarga korang. Tengok sejauhmana korang boleh rungkai dan capai jalur keturunan kamu sendiri. Buatlah Solat hajat & Solat Istikharah sampai ketemu jurai & jalur keturunan anda baik dari sebelah bapa dan dari sebelah ibu. Jangan main hantam keromo saja dalam pengakuan keturunan. 

Akibatnya, amat buruk kepada kita sendiri dan kepada Melayu Pribumi Ori yang lain. Tengok lah sekarang neyh, pabila terlalu ramai Melayu Non-Ori berada di puncak kekuasaan, abis semua jadi kalut dan caca marba urusan Melayu Pribumi dengan kaum-kaum lain. Camana negara nak selamat dan aman sentosa kalu begitu? 

Negara ini dah tak boleh nak impot ramai-ramai warga luar negara beri pekerjaan. Manakala peluang pekerjaan bagi Melayu pribumi plak dibekukan dalam perkhidmatan awam. 

Melayu Pribumi nak berniaga pun kena sita. Dah tu Melayu Pribumi nak cari peluang pekerjaan kat mana pulop? 

Banyak jugak sekarang neyh polisi-polisi yang kurang jelas berkenaan kepentingan Melayu Pribumi Ori. 

Selama 58 tahun merdeka, Melayu Non-Ori banyak menumpang tui Melayu pribumi Ori yang tamik sikap tak kesah. Tapi bilamana kedudukan mereka menjadi lebih baik, Melayu Non-Ori pulok buat tak kesah terhadap Melayu Pribumi Ori. Ada ka patut?

Tok nenek moyang kita dulu dah beri tempat berteduh dan keizinan untuk semua kaum yang ada pada hari neyh menumpang segala benda di Tanah Mengandung ini. Alih-alih bila mereka semakin berkuasa, kita plak nak diketepikan dan disingkir camtu sahaja. 

Nak Ubah ? Sori ler, Melayu Pribumi takkan benarkan sebarang pemungkiran janji & sumpah setia berlaku lagi dah. Kita takkan beramok. Tapi kita akan tuntut hak-hak serta janji-janji sumpah setia dulu-dulu daripada semua politikus yang ada. Siapa yang melawan akan menanggung sendiri akibat perbuatan & tindakan mereka itu. Sapa yang ikut setia, mereka terselamat. 

Kita Melayu Pribumi tetap dengan cara kita

Hak Kita, Hak Kita
Hak Orang, Hak Orang
Hak Orang Kita tak nak
Hak Kita jangan lagi diberi kepada orang.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...