Selasa, 17 Mac 2015

BANYAK HANTU JEMBALANG PUAKA TAKUT KAT GST & JET. KIRA DASAT LA GST & JET NE

Hantu Jembalang & Puaka Pun Takut Kat Jet Rasmi Kerajaan Yang Baru.


Ini artikel bukan nak bodek atau nak sumpah seranah atau nak maki hamun puak yang takutkan GST. Tapi dah tertulis. Mohon Maaf lah jika terasa dan tersinggung. Sebab ambe dah jemu dan buhsan lah dengar jerit pekik hantu jembalang & polong yang takutkan GST dan Jet Rasmi Gomen. Ngacau ambe nak tidur dan nak bersolat je. 

Sekarang ini, puak hantu, jembalang & puaka yang takutkan GST makin galak menyakat rakyat supaya takutkan GST dan Jet Rasmi Kerajaan. Apa lah kita nak takutkan kat GST dan Jet Rasmi Kerajaan ? Awat Takut Miskin ke ? Selama ini takde GST dan gomen takde beli Jet Baru pun, korang tak kaya-kaya jugak (baca: Bukan Menghina Tapi Cer Fikir, Otak Kan Masih Ada Kat Kepala). 

Nak kata korang tak terbeban dengan masalah kewangan pun, sekarang ini pun korang terbeban juga dengan macam-macam masalah. Masalah duit, masalah anak-anak, masalah bini-bini mu gengster, masalah suami-suami mu cumi-cumi, masalah jiran pinjam beras, masalah budak-budak sekolah ngorat, masalah itu masalah ini. Haish. 

Itu takde GST dan sebelum Jet Rasmi Kerajaan ada. Bila ada Jet rasmi Gomen yang baru dan GST dilaksanakan nanti, masalah korang camtu jugak. Pe nak komplen? 

Masalah korang bukan berkaitan dengan samada GST dilaksanakan atau tidak.
Atau gomen nak beli seribu unit Jet Rasmi pun. Apa yang nak ditakutkan sangat?

Memanglah dalam angan-angan dan khayalan kita yang dok asik bermain-main macam-macam wayang gambar dan pilem thriller dalam pala otak kita, akan muncul lah macam-macam 'Ketakutan'. Sebab apa?

Sebab kita ni tak suka nak salahkan diri sendiri. Kita tak suka nak perbaiki diri sendiri. Kita tak suka nak mengakui yang semua masalah kehidupan kita sebenarnya berpunca dari tangan-tangan kita sendiri. Jadi kita cari jalan mudah, SALAHKAN SEMUANYA KAT GST & JET BARU! Haish, tu pasal masalah tak pernah setel.

Bagi ambe, bebanan kewangan ambe takde kaitan dengan GST atau Jet Rasmi Gomen yang baru. Kalau ambe nak jadi Bilionir, maka ambe perlulah berusaha untuk menjadi bilionir. Nak jadi camtu, ambe kenalah bersyukur dengan apa yang ada dan perbaiki semua halangan dan rintangan pada tebiat, kelaku dan pemikiran ambe yang menghalang ambe dari menjadi bilionir. Tak gitu?

Apa pekdahnya bagi ambe nak pikir pasal GST dan Jet Rasmi Baru gomen? Benda tu semua tak membantu ambe nak jadi bilionir pun. Takde pun benda tu, ambe tetap tak jadi bilionir selagi ambe tak mengubah untung nasib ambe sendiri.

Kalau kita nak Jet rasmi cam gomen punya, carilah jalan-jalan usaha dan ikhtiar yang baik untuk mendapatkannya. Siapakata korang tak mampu miliki Jet camtu? Dan siapakata korang tak boleh ada simpanan berbilion ringgit dalam akaun bank? Takde mustahil kecuali tak boleh tangguh ajal maut dan kowtim dengan malaikat Izrail je. 

Untuk apa kita takut-takutkan diri kita pasal GST dan Jet Baru gomen? Pe pekdah? Pe nak risaukan pasal Hutang Negara pun. Itu bukan urusan kita pun. Kalau betul-betul risau sangat pasal bebanan hutang negara, setat tahun depan korang bayarlah cukai pendapatan lebih sikit. Dan pilihlah Wakil Rakyat yang jenis hidup sederhana dan tak suka merompak. 

Kalau kita nak hidup senang lenang, kita berusaha lah sungguh-sungguh. Rezeki di tangan Allah Hu Ta'ala bukan kat GST atau kat Jet Rasmi Gomen atau kat Bebanan Hutang Negara pun. 

Buat apa nak hidup dalam ketakutan dan hidup ikut ketakutan hantu jembalang dan puaka? Haish, na'uzubillahi min zalik. Berusahalah lah weyyy, banyak peluang ada untuk kita up kan status kita. Hidup bebas hutang. dan Hidup tak bergantung kepada ketakutan-ketakutan ciptaan-ciptaan manusia lain.

Tak percaya kalu, cer mula ubah sikap dari buruk kepada sikap baik. In shaa Allah Hu Ta'ala, berapa banyak GST pun dan berapa banyak Jet Rasmi gomen beli pun, ANDA TETAP KAYA DAN TETAP BILIONIR !

7 ulasan:

kamal din berkata...

GST.....nak bayar hutang negara yg. semangkin meningkat.....belanja boros........beli jet ada komesyen......macam beli kapal selam......ada yg. dpt. komesyen juta juta atas urusan itu.......sbb/tu siapa rapat dgn. pemimpin besar pasti boleh tidur atas duit.......bnyak. projek...bnyak komesyen.......duit kerajaan........rakyat menderita

Shamsul Anuar Abdul Samat berkata...

Ala...sama aje dgn pembangkang bro..poket masuk dulu. Rakyat no 2.2 kali lima..sape pun nak samun duit dulu..

JAS SALLEH berkata...

pe masalah pun kalo GST nak digunakan bayor Hutang Negara? Hutang Negara banyak, dok bising. Bila gomen nak bayar hutang negara guna GST pun nak bising? Haish

JAS SALLEH berkata...

penderitaan seseorang tu takde kaitan lah dgn angan-angan ketakutan pasal kekayaan negara ke kamsen ke hapa ke.. dah maghrib ... jum solat maghrib

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...