Isnin, 16 Februari 2015

FAMILI KETUM BETUL-BETUL SELFISH LAH. TAKZIAH KEPADA KELUARGA ARWAH POK NIK.


Helo semua. memang sengaja lambat kemaskini blog pasal pemergian Pok Nik. Disengajakan sebab nak peratikan dulu tindak balas daripada musuh-musuh Melayu ini. Kembalinya Pok Nik ke rahmatullah itu adalah urusan mutlak Allah Hu Ta'ala. Antara yang menarik untuk di ulas ialah gesaan Nik Abduh agar pengikut menjauhi amalan khurafat dan tahyul bila berziarah ke kubur pok nik. Dan menyampaikan pesan pok nik yang beliau pun tak nak di agung-agungkan. Pemergian Pok Nik pula tak lama selepas Ketum masuk jel. 

Pada 10hb Febuari 2015, di Mahkamah Persekutuan Putrajaya, di depan lima panel Hakim yang diketuai Ketua Hakim Negara, mengesahkan sabitan dan hukuman ke atas Ketum. 

Ramai ketumchai kuciwa. Dikatakan juga, panel Hakim bangkit dari kerusi mereka setelah ketum dok membebel pasal konspirasi politik semasa mitigasi hukuman. 

Kartunis Zunar plak dalam tewit nya dok kutok dan maki hamun hakim. Ketumchai pun keluarkan hadis pasal hakim tapi tak laku dah. Orang dah fedap. 

Tian Chua plak cuba cetuskan gaduh dengan Polis masa ketum di bawa keluar dari mahkamah. Tapi lebih ramai yang menghalang Tian Chua.

Keadaan jauh berbeza pada masa tahun 1997-98 dulu. Orang sekarang tak angkat pot dah pasal Ketum. 

Chegu Brad dalam tewitnya pun sindir Ketum dengan membandingkan apa yang berlaku ke atas dirinya. 

Siri jelajah ketum sebelum 10hb Febuari 2015 tak dapat sambutan hangat. Cuma dapat hangat-hangat taik ayam saja. 

Kedutaan USA yang keluarkan stetmen pun tak mendapat sambutan. Petisyen ke Rumah Putih pun sekarang ini hambar dan tawar. Ya orang dah fedap nak melayan konek Ketum. 

Di luar mahkamah pula, ada seorang mahasiswa UIAM dengan berani menghadapi kemarahan ketumchai di perkarangan Istana Kehakiman Putrajaya. 

Malam pertama ketum di penjara, Kak Wan ajak ketumchai bakar lilin. Paginya ada bomoh main golof buah limau kononnya nak bunuh 5 ekor hanturaya yang dikatakan di hantar untuk bunuh ketum dalam penjara, Ha ha ha ha .... 

Hari Sabtunya plak, anak ketum dengan ketumchai seramai 200 orang dok melalak sakan di jalanraya depan SOGO. Bas Polis jadi mangsa contengan dek puak ketumchai. 

Malam sebelum ketumchai melalak depan SOGO dan conteng bas Polis, ada beredar dalam wasap, surat PAS Pusat yang tak galakkan orang PAS join sama. Lepas itu kuar plak wasap kata surat itu palsu. Lepas tu, kuar wasap yang explen kata penafian kena buat sebab 'Bang Mat Syabu Bising'. Lantak ko lah Labu. 


Pemergian Pok Nik pulak semacam tamparan hebat kepada ketum. Tambahan lagi orang cina nak sambut Tahun baru Cina. Di tambah nilai dengan banjir besar baru-baru ini.

Sebelum dari itu berlakunya insiden tertangkap dua orang yang suka melempar daging babi di masjid dan surau. Seorang kena tangkap di Rawang dan seorang lagi di Pulau Pinang semasa sedang melakukannya. 

Tak lama lepas itu, terhegeh-hegeh datang Guan Eng nak kaber malu agaknya ke masjid di Pulau Pinang. Masuk masjid pakai kasut. Memang biadap dan kurang ajor. 

Sekarang ini anak ketum janda meletop dok sebar stori kata ketum pernah ditawarkan kerusi TPM oleh Najib. Dan ramai yang kata Nurul Nuha bakal jadi calun di Permatang Pauh plak. Huh, selfish sungguh famili ketum ini.

Terkini, anak ketum janda meletop dakwa ayahnya 'Sakit Belakang'. Stori lama dok ulang-ulang tayang. sudah-sudahlah tu kan nak kelentong sana-sini. 5 tahun bukan lama mana pun. Apa pun Tun Dr Mahathir masih simpan surat setebal 18 mukasurat daripada Kak Wan tau. Kih kih kih .... 

So, memasing dok mencongak lah, siapa lah bakal naik jadi calun di PRK DUN Chempaka dan Parlimen Permatang Pauh. Lantak korang lah. Cuma sapa sapa jadi calun tu kena hengat akhirat dan ummah lah.

Dapigs takkan angkat pot pasal PRK DUN Chempaka dan parlimen Permatang Pauh. Depa cuma nak rampas PRN Sarawak je. Pat PRK Permatang Pauh dan Chempaka, depa cuma nak tabur idea cina diberikan status bumiputera. Ha ha ha. Nak status bumiputera tapi taknak tutup sekolah cina dan taknak tinggalkan budaya cina serta tulisan cina. Dan masih nak berkiblatkan ke Taiwan dan Tanah Besar China. Habis tu camno? 

Akhir kalam, takziah kepada keluarga Pok Nik. Agar semuanya berjalan lancar. Dan semoga, semakin sedarlah kita semua bahawa yang Maha Berkuasa itu Allah Hu Ta'ala semata. 

Kepada semua politikus, cukup-cukuplaj bergaduh tu berebut sesama sendiri. Rezeki ini banyak dan mencukupi untuk semua. Kepada politikus dapigs, jangan melampaui batasan sangat, nanti rakyat tambah jemu dan bosan. 

Apa pun lah, tetap binasa jua la kebatilan dan Haq tetap tertegak. 


Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...