Rabu, 18 Februari 2015

DAPIGS SETAT MEROYAN NAK STATUS DAPIGSPUTRA, HIPOKRIT PALING BONGOK


DAPigs sejak mendiang Karpal Singh mati eksiden, arwah pok nik meninggal dunia dan ketum masuk jel, makin bertambah sasau meroyan. DAPigs ini makin lama makin hilang waras. Dah cam apek gila kalah judi mahjong. 

Dari awal penubuhan dapigs ne pun memang sebagai parti rasis picisan. Dok mengemis undi komuniti cina dengan isu-isu perkauman. Mencetuskan siri-siri rusuhan kaum sehingga meletus Tragedi 13 Mei 1969. 

Dapigs memang menolak gagasan dan sejarah Kontrak Sosial. Sebab dapigs jenis politikus yang tak reti nak bertolak ansur dan amalkan politik ganas ekstrimis sosialis. 

Tema utama politik dapigs ialah kebencian melampau tanpa batasan terhadap musuh politik nya. Idea-idea politik dapigs memang berdasarkan kepada idea-idea nak bergaduh dengan semua orang. 

Motif politik dapigs ialah mencapai hegemoni dan diktaktorkrasi kecinaan Nanyang. Dapigs memang parti paling rasis dan paling cauvinis. Sama je dengan fahaman zionisma. 

Semangat politik dapigs ialah semangat politikal zionis timur. Bila dapigs setat meroyan nak taraf dan status Bumiputera; kita kena berhati-hati lah dan berwaspada. Kita kena bedah siasat dan kena ambil tahu apakah niat dan motif jahat politikal dapigs dalam cetusan politikal paling bangang ini. 

Kita tahu sejak awal, dapigs menuntut penghapusan status dan taraf Bumiputera dan Melayu. Dapigs mengejek-ngejek status Bumiputera sebagai umnoputra. Dan memperlekehkan Melayu dengan label 'Meloyo'. Menghina Melayu dengan label 'Pejuang Bangsa'. 

Sedangkan dapigs dok perjuangkan bangsa cina nanyang mereka. Jadi apa bezanya pun perjuangan politikal dapigs dengan umno? Bezanya, UMNO memperjuangkan apa yang telah dipersetujui semua wakil-wakil komuniti dalam Kontrak Sosial. Manakala dapigs plak menentang Kontrak Sosial. Dapigs nak hanya kelompok mereka sahaja yang di iktiraf ada 'Merit'. 

Meritokrasi amalan dapigs ialah sama dengan Apartheid dan 'Final Solution' Nazi Hitler. 

Status dan taraf Bumiputera serta hak-hak istimewa Melayu bukan isu perkauman dan isu politikal pun. Dapigs cuma nak tunjuk Hero dan jadi Hero untuk kelompok politikal mereka sahaja. Apa mereka peduli pun dengan untung nasib komuniti lain dan kelompok lain. 

Orang yang mempercayai ideologi politikal dapigs memang jenis takde otak dan sel otak yang berfungsi baik. Diaorang ini jenis spesis nak jadi Hero Terbang cam Superman. Tak berpijak di bumi nyata. Buta hati dan buta mata. 

Bila ada hamba abdi politikal dapigs yang menuntut taraf dan status Bumiputera khas untuk kelompok politikal dapigs; itu bermakna dapigs ada niat paling jahat lah. 

Selama ini pun, mana-mana komuniti lain bila berkahwin dengan Bumiputera, anak mereka menjadi sah taraf Bumiputera. Dalam Perlembagaan Malaysia pun, mana-mana komuniti yang bernikah dengan Melayu , mengamalkan budaya Melayu, beragama Islam mengikut mazhab Shafie dan berutur dalam bahasa Melayu, maka sah di kira Melayu. 

Tapi kita sendiri dengar dan lihat, majoriti ADUN dan Ahli Parlimen Dapigs tak reti berbahasa Melayu. Dan banyak mesyuarat cawangan dapigs dijalankan dalam bahasa Kantonis. 

Melayu dan Bumiputera lain tak pernah pun kacau ganggu komuniti politikal dapigs untuk amalkan apa-apa budaya dan cara hidup mereka. Tapi kelompok politikal dapigs asik mengacau dan mempersoalkan Melayu dan Bumiputera. 

Kita tak nafikan, kelompok politikal dapigs sentiasa mencari gaduh dengan Melayu dan Bumiputera. Malah dapigs gak suka bergaduh dengan komuniti cina yang taknak sapot dan sokong perjuangan songsang dan perkauman dapigs. 

Kelompok politikal dapigs cukup marah kalau kita tak nak ikut kepala hotak cauvinis dan rasis mereka. Sosialis memang jenis suka bergaduh dengan semua orang. Kalau boleh dengan pokok dan batu pun dapigs nak bergaduh. 

Mahu tak mahu kita kena menentang betul-betul puak dapigs ne. Sebab dapigs memusuhi semua orang tak terkecuali yang dalam kelompok mereka sendiri. 

Sampai bila kita nak ikut kepala hotak suka bergaduh dapigs ne? 

Kepada anak-anak muda didikan dapigs, korang kena sedor lah, dapigs peralatkan korang untuk jadi Alat Gaduh sahaja. Korang je yang terkinja-kinja nak jadi Hero. Walhal, pemimpin dapigs dok gelak sakan kat korang sahaja. 

Kita tunggulah saat di mana semua pihak dalam dapigs ini bergaduh besar sesama mereka. 

Dan kita nak bertanya juga lah, pemilihan dapigs bila lagi nak telus dan tidak berkiblatkan dinasti Lim anak beranak.

Ke dapigs dah jadi hak mutlak dinasti Lim anak beranak? Meritokrasi dan Samarata ? Jangan gelak, ketawa je boleh.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...