Rabu, 24 September 2014

RELEVANKAH BUDAYA POLITIK MEMPERTUHANKAN RAKYAT?

Anih bunyi kan tajuk entri pada kali ini. Ambe jarang mengulas keadaan terkini politik negara kerana kita dengan mudah dapat tahu apa kesudahannya dan apa selepas itu. Very tipikal malaysian politics of nowhere.
Ambe nak ajak semua merenung sejenak lah pasai budaya politik yang bawak slogan KUASA RAKYAT...DUIT RAKYAT...HARTA RAKYAT... yang merupakan budaya politik fofuler dikalangan politikus Malaysia dewasa ini.
Tak kurang jugak dengan slogan GENERASI HARI INI HANYA PINJAM NEGARA INI DARIPADA GENERASI BARU.... slogan menarik bunyi tapi memang tak praktikal langsung ler.
Mana nak prakital pun sebab keturunan manusia ini bersambung-sambung dan mana ada manusia kekal remaja pada usia sama setiap masa pun ... tarak logik sangatlah slogan tu..sodap sebut dan sodap kat telingo jo... yooo
Balik semulo kek slogan KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT. Apa yg keramatnyo ..ontah laaa...Kampung Dato Keramat ado la kek kay ell tu hah ...
Sejauhmana betulnya slogan tu?
Betul ke ada KUASA RAKYAT?
KUASA apa?
KUASA KUDA pada kereta ada ler...
Lopeh rakyat buwi undi kat sep sep yang demo suko... apo rakyat buleh buat selepas tu??? dok tadah tangan je lar .....
contoh ketara pada polemik isu MB Selangor ..ado ke rakyat yang beri nama-nama calon ADUN yang mereka nak jadi MB? ..Tajdo nyer dehhh ..... 
Ada ke rakyat dapat halang TSKI dipecat menjadi MB?
Ehh semuo.diam jo dapat bisong kat fesbuk dan media sosial je ler....
so ...kita kena pikir balik laaahhh
dalam Amalan Politik masakini...
Siapa Tuhan Yang Politik Suruh Kita Sembah?..... ALLAH HU TAALA KE MANUSIO BIASO JO HAT SERUPI KITO?
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...