Jumaat, 7 Februari 2014

PENDERMA HATI LAWAN PENDERMA SPERMA - AIR LEMBUTKAN BESI.



Pernah dengar nama Chew Hoong Ling (W) ? Beliau seorang aktivis sosial yang mendermakan hatinya kepada An Qui. Ahli MCA. Beliau lahir dalam tahun Monyet Putih. Dan unsur terkuat beliau ialah Air dan Besi berganda menurut zodiak Cina. Beliau ada laman fanpage sendiri di fesbuk dan website sendiri. Beliau giat berkempen menyedarkan pentingnya pendermaan hati. Beliau juga seorang Orator yang mempersonakan dengan gaya tersendiri. Pernah bertanding melawan Tony Phua. Dan beliau disebut sebagai calun paling sesuai untuk bertanding menentang Papa. 

Blog BNBCC   menulis:-

 chewhongling
Justeru itu, BN boleh mempertimbangkan untuk mencalonkan seorang sukarelawan  yang pernah kisahnya mendermakan sebahagian hati kepada Lee An Qi yang menderita kanser hati pada usia 13 tahun pada 14 Januari 2009.
Chew Hoong Ling pernah dipilih bertanding mewakili BN di kerusi parlimen Petaling Jaya Utara pada PRU 13 menentang Tony Phua.
Walaupun, tewas Hoong Ling, 34, boleh diberikan peluang menentang Anwar di PRK DUN Kajang.
Hoong Ling boleh diberikan peluang sekali lagi
Dengan bilangan pengundi berdaftar wanita seramai 19,666 orang berbanding lelaki seramai 19,612 orang, pencalonan Hoong Ling amat menarik kerana personaliti yang dikagumi ramai setelah mendermakan 60 peratus hatinya kepada An Qi yang langsung tidak dikenali atau mempunyai perkaitan dengannya.
Ini bukan bermakna Chew atau Chong tidak layak tetapi Hoong Ling tentu lebih menarik untuk berdepan Anwar kerana PRK DUN Kajang tidak lebih kepada pertandingan personaliti berbanding populariti parti.
Percayalah, jika Chew jadi taruhan, Anwar yang sudah mengenali pemimpin MCA itu ada banyak modal ketika berkempen termasuk memperlekeh caca merba dalam parti itu sebelum ini.
Apapun, terpulang pimpinan tertinggi BN memilih calon pada PRK kedua selepas Kuala Besut pada tahun lalu.
Perlu diingat pembangkang sendiri mengetahui, jika Anwar tewas di Kajang, peluang mereka ke Putrajaya pada PRU 14 juga terkubur.
Sudah tentulah, BN perlu teliti memilih calon bagi memastikan bukan sahaja hajat Anwar menduduki kerusi Menteri Besar tidak tercapai tetapi kerusi Putrajaya juga lebur sama sekali.
Malah, yang menarik mengenai Hoong Ling beliau disifatkan pihak sebagai “berani” dalam buku setebal 114 halaman bertajuk “I Don’t Know You But Let Me Save You”.
Tidak salah, biarlah Hoong Ling berusaha menyelamatkan pengundi-pengundi Kajang setelah kepercayaan diberikan kepada calon PKR pada PRU 13 tidak dihargai apabila Lee meletak jawatan semata-mata mahu memenuhi impian Anwar.-
Resolusi ambe, ......amat bersetuju 300% dengan Chew Hoong Ling.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...