Jumaat, 21 Februari 2014

KARPAL DISABITKAN HUKUMAN HASUTAN, TAPI TAKPE LIBERAL DALAM UMNO SEDIA MEMAAFKAN


BERNAMA melapurkan Mahkamah Tinggi KL memutuskan Karpal Singh bersalah di atas tuduhan hasutan terhadap Sultan Perak pada 2009. Alarh, ni kacang je. Puak Liberal dalam UMNO anytaim je boleh maafkan Karpal singh. Lagipun, Karpal Singh ni OKU. Selaku OKU, hukuman takkan berat punya. Pengampunan gerenti dalam tangan. Kes ini pun akan menjadi satu Negosiasi Politikal puak Liberal di semua pihak untuk menuju kepada REKONSILIASI NASIONAL. Dipercayai, REKONSILIASI NASIONAL akan menjadikan prinsip Pluralisma dan Liberalisma Moderat sebagai asas dan dasar utama . Bermakna adalah beberapa prinsip tegas dalam Islam akan diperlembutkan. Kononnya bagi tujuan yang lebih besar dan mengambil mudarat yang lebih kecil.

Sememangnya, Malaysia kini menuju ke aras liberalisma dan pluralisma moderat bagi menyahut sembilan cabaran wawasan 2020. Tangki Pemikir kedua belah pihak, BN dan PR berpendapat bahawa pendekatan liberalisma dan pluralisma moderat adalah jawapan dan solusi terbaik buat masyarakat majuk negara ini. Pada fikiran ambe, dalam Rekonsiliasi Nasional, beberapa perkara berikut akan dipersetujui bersama:-
  1. Kebebasan memilih agama;
  2. Pilihan agama pada umur 18 tahun
  3. Kalimah Allah boleh digunapakai asalkan tidak disebarkan agama kristian kepada orang Islam
  4. Hak penjagaan anak bagi pasangan yang memeluk agama Islam dengan bukan Islam
  5. Hak Istimewa Melayu yang tidak akan dilaksanakan dalam mana-mana polisi Liberalisasi Kerajaan dibawah Program Transformasi
  6. Agama Islam masih bertaraf agama Persekutuan tapi hanya sekadar itu saja. 
  7. Peruntukan khas pembinaan rumah ibadat lain di dalam pelan pembangunan di bawah PBT.
Inilah Agenda Progresif Liberal yang disebut-sebut oleh KJ hari itu (lihat dibawah).
Halatuju negara ini dibawah politikus yang membawa Agenda Progresif Liberal ialah membuka dan melaksanakan pluralisma dan liberalisma moderat mengikut penerimaan semasa rakyat, terutama orang Melayu sendiri.




Kerana itu, semua provokasi-provokasi ke atas Melayu dan agama Islam, dibiarkan tersebar agak lama. Bertujuan mendedahkan majoriti rakyat kepada isu-isu sensitif agar boleh menerima gagasan Agenda Progresif Liberal bila tiba masa yang sesuai. Golongan Liberal dari kedua belah pihak mahukan rakyat menerima amalan LGBT sebagai norma kebiasaan. Bagi mereka, tak salah, ko menjadi LGBT asalkan ko bersolat lima waktu, berpuasa, bayar zakat dan pergi haji saban tahun. Bagi puak Liberal, ada banyak amalan-amalan konservatif yang diamalkan Melayu adalah batu penghalang utama kepada Perpaduan Nasional dan kemajuan ekonomi negara. Mereka tidak yakin dan benar-benar percaya kepada janji-janji Allah Ta'ala dan larangan Allah Ta'ala.

Unsur yang dianggap sebagai konservatif dan ekstrimis di dalam PAS, DAP , PKR, UMNO, MIC, MCA, HINDRAF dijangka dalam congakan puak Progresif Liberal akan terhapus selepas semua isu-isu sensitif dibangkitkan serta sampai kemuncaknya. Ini adalah perlaksanaan kepada ORDER FROM CHAOS.

Puak Progresif Liberal gagal melihat kenapa alam nusantara selama ini aman tenteram dan konflik hanya berlaku bilamana semua unsur-unsur bertentangan dengan konservatisma berlaga. Hakikatnya, konservatisma adalah sumber kekuatan keamanan selama ini. Lihat sahaja pada masa Tun Dr Mahathir. Semuanya aman damai.

Jika anda bertanya kepada ambe, apakah puncanya menjadi demikian? Lihat posta di bawah ni :-


Jawapannya ialah kerana Parti Politik adalah PERIUK NASI POLITIKUS 
dan bukan medan perjuangan Agama, Bangsa dan Negara. 

3 ulasan:

Cahaya Al Majid berkata...

Salam. Benar seperti yang diulas.

Cahaya Al Majid berkata...

Salam. Benar seperti yang diulas.

mat din berkata...

TEPAT DAN BETUL...jika dirujuk pada kitab Politik, siapa.mendapat apa, bila dan bagaimana.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...