Jumaat, 21 Februari 2014

LIBERAL DALAM UMNO SEMAKIN MENGUASAI.

Teresa kok berjaya dalam misinya kali ne. Sedar tak sedar; puak sasaran sebenar misi andartu kok sudah melengkapkan misi andartu kok. Siapa yang ambe maksudkan? Di atas fakta apa ambe gunakan?

Misi siapa sebenarnya?

Begini, puak liberal Malaysia sudah jauh ke hadapan sejak 1998. Tok jib dengan anwar ibrahim adalah bes fren poreber. Tiada tercatit dimana-mana pun perseteruan politikal di antara Tok Jib dengan Anwar Ibrahim. Tok Jib pun cenderung kepada liberalisma. Cuma yang menghalang Tok Jib adalah puak konservatif di dalam umno dan ektrimis di dalam PAS , dap kiasu dan pkr. Senjata utama puak liberal ialah wang.

Tok Jib dan Anwar Ibrahim bukanlah manusia yang berminat sangat dengan agama Islam. Dan tak kisah sangat pasal bangsa. Bagi mereka berdua, kuasa, harta dan pengaruh adalah segala- galanya.

Bukan rahsia lagi, KJ telah melaksanakan tugasnya dengan baik yakni memastikan pemuda UMNO menerima liberalisma dan pluralisma secara beransur-ansur.

Pendekatan pluralisma dan liberalisma moderat sudah lama diputuskan oleh Tok Jib sebagai Dasar Rekonsiliasi Nasional. Kerana itu samada wahhabi dan syiah; ianya diterima sebagai amalan Islam yang sesuai banget dengan pluralisma dan liberalisma moderat.

Manakala golongan ahlussunnah wal jamaah dianggap terlalu kolot dan jumud. Golongan ini dianggap terlalu konservatif dan menghalang cita-cita dasar Rekonsiliasi Nasional. Konservatif perlu ditundukkan dengan apajua cara.

Golongan seperti dap kiasu yang lebih cenderung kepada kecinaan kiasu serta sosialis religus diterima sebagai moderat. Kerana ianya bersesuaian dan selari dengan dasar Rekonsiliasi Nasional.

Ramai sudah terpesona dan terikut sama mempersetujui liberalisma dan pluralisma moderat. Dan golongan konservatif pula semakin hari semakin terpedaya. Selepas ini; Tok Jib dan Anwar Ibrahim akan melaksanakan Rekonsiliasi Nasional yang mengikuti liberalisma dan pluralisma moderat.

Nanti dalam artikel seterusnya ambe kasitau apakah liberalisma dan pluralisma moderat.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...