Ahad, 13 Oktober 2013

TAHNIAH KEPADA YANG MENANG & KEJAYAAN ETIKA MEMANSUHKAN TRANSFORMASI.

Artikel pendek saja. 
Semua orang sudah tahu, KJ dan Kak Ijat menang besar dalam pemilihan kali ini.
Dan semua rakyat sudah tahu juga, perwakilan UMNO dalam sayap Pemuda dan Wanita, memilih mereka yang 'Tidak DiPilih oleh Rakyat'.
Transformasi hanya berlaku dalam Pergerakan Puteri UMNO sahaja , menyaksikan Mas Ermieyati Samsuddin terpilih menjadi Ketuanya. 
Manakala, Jamawi Jaafar berjaya membuat kejutan besar.
Agak malang kerana Jawatankuasa Pemilihan hanya isytihar kemenangan bagi mereka yang bertanding bagi jawatan-jawatan ketua sahaja. 
Dato Raouf berkata tengahari ini akan diumumkan keputusan penuh. 
Sebelum ini beliau berkata akan umumkan keputusan jam 3 pagi. Ambe fikir bila sampai tengahari nanti, beliau mungkin akan umum 'siaran tergendala' lagi.
Adalah jelas, ada beberapa calun mendapat 'perlindungan istimewa'. 
Nampaknya, ETIKA (Engkau Terpaksa Ikut Kata Aku) berjaya memansuhkan 100 peratus TRANSFORMASI. Dan ETIKA adalah senjata 'Ugutan Paling Berkesan' untuk mengekalkan mereka yang 'Bukan Favorit Rakyat' .
Ambe kurang yakin UMNO/BN akan mampu bertahan pada PRU14 jika pada PAU 2016, ETIKA masih menjadi 'Senjata Ugutan Ampuh'. 

1 ulasan:

nonbal berkata...

Menangnya KJ membuatkan saya sudah sangat tawar hati dgn umno. Rasanya bukan saya saja, bahkan ramai diluar sana yang juga merasa begitu.
Rakyat tak suka pemimpin liberal, tapi anggota perwakilan rata2 suka kpd liberal. Rakyat malaysia yang menyangka umno masih relevan perlulah mulai sekarang sedar apa yang bakal berlaku kpd negara jika umno dipimpin oleh mereka ini. Bukan sedikit yang menyokong, hampir 100%... ini menunjukkan rangkaian KJ adalah amayt digeruni, mungkin lebih dahsyat dari Aj-jubb barangkali. Nak tak nak, ultra melayu terpaksa akur,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...