Selasa, 16 Julai 2013

PRK Kole Besout: Tunggul Kayu Yang Tak Hormati Pengguna Jalanraya Yang Lain.

Ambe serulah kepada pengundi Kole Besout agar memilih calun yang tepat dan sesuai. Calun PAS terbukti ada 45 saman trafik. Bermakna beliau seorang yang tak fikirkan keselamatan pengguna jalanraya yang lain. Beliau juga diarahkan 'tutup mulut'. Beliau juga seorang yang mengakui dengan jujur, tak mampu nak berkhidmat dengan baik kepada rakyat. Beliau terpilih kerana beliau salah seorang proksi Husam Musa. Bukan kerana keperibadian dan kelayakan beliau menjadi pemimpin ummah. Ya betul, kita perlu membuka macam-macam 'aib', tapi calun PAS sendiri tak pandai menjaga aibnya sendiri. Malah PAS pun tak pandai, kerana  pilih calun yang tak tahu menjaga aibnya. Kalau beliau seorang yang pandai menjaga aib, sudah tentu jentera BN takkan mampu mencari aib-aib beliau. Ini soal memilih pemimpin ummah dan bukannya soal memilih calun menantu. 

Apa maknanya kepada pengundi Kole Besout? Cuba fikirkan, mana lebih besar mudaratnya? Membuka aib calun PAS atau menerima aib calun PAS yang menyebabkan kerugian besar kepada pengundi Kole Besout? Kepentingan siapakah yang lebih utama dan penting dalam PRK Kole Besout N 1? Kepentingan aib calun PAS atau kepentingan pengundi Kole Besout? Sudah tentulah kepentingan rakyat Kole Besout yang lebih utama!

Belum pun menjadi wakil rakyat, mulut calun PAS dah kena gam oleh PAS sendiri. Apa maknanya? Maknanya PAS sendiri pun tak percaya dan yakin dengan apa yang dipertuturkan oleh calunnya sendiri. Logiknya, bila pihak yang mencalunkan si tunggul kayu tu sendiri pun dah tak percaya, sewajarnya pada hukum akal, pengundi Kole Besout pun tak boleh mempercayai calun PAS berkenaan. Bagaimana calun PAS hendak memperjuangkan hak dan kepentingan rakyat Kole Besout, bila dengan mudahnya mulutnya di tutup dan di gam? Tak masuk akallah kalau calun PAS diberikan kepercayaan oleh rakyat Kole Besout. Sendiri mahu fikir lah. 

Seperkara lagi, jangan nak hingar lah pasal komposisi 16:16. Di Selangor, dengan komposisi 15:15:14 pun PAS tak mampu nak menguasai DUN Selangor dan EXCO Selangor. PAS masih berada di takuk lama jugak. Tetap berada di bawah tapak kaki DAP PKR. Apa jenis punya parti politik begini? Membiarkan harga diri dan maruah mereka di pijak dan di injak-injak waima ada mandat yang sama banyak dengan sekutunya? Sampai bila penyokong PAS nak biarkan diri mereka diperbodohkan macam lembu sekandang dek DAP PKR . Bukannya mereka tidak tahu DAP PKR sedang memperbodohkan mereka dari dulu, kini dan selamanya oleh DAP-PKR. Dan mereka tahu dengan penuh kewarasan yang DAP PKR menumpang kekuatan PAS. Tapi apa manafaat mereka perolehi daripada peranan mereka menjadi 'Sleeping Partner' dalam 'Perkongsian Mimpi' bersama DAP-PKR?

Percayalah, komposisi 16:16 mendatangkan kecelakaan yang lebih besar kepada rakyat Kole Besout, khasnya dan kepada seluruh umat Islam, amnya. Andaikata, ada perasaan tidak puashati kepada UMNO dan BN sekalipun, itu masih tak mencukupi syarat untuk mengesahkan sebarang tindakan menuju 16:16. Anda nak tengok ke tunggul-tunggul kayu dan para penunggu mereka beramok tanpa sudah disebabkan oleh 16:16? Sudah tentu tidak. Hanya dengan memberi laluan kepada UMNO/BN sahaja, kita dapat mengelakkan 'Perang Dingin'. 

Anda perlu ingat dan awas sentiasa bahawa selepas anda mengundi, anda tidak ada ruang dan peluang lagi membetulkan keadaan. Lebih baik anda berikan kemenangan kepada satu pihak daripada anda menggantungkan kemenangan semua pihak. PAS jika kalah pun itu tidak merugikan mereka. Sebab mereka pun sudah lama dalam kerugian besar. Mereka pun nampak enggan nak berkuasa dan menjadi vokal pun. Lihat sahaja di Selangor. Dengan 15 kerusi pun, PAS menikus dan menjadi hamba abdi. Apa yang penyokong dan pengundi PAS di Selangor boleh buat pun sekarang ini?

Seperkara lagi, anda perlu teruskan kempen ABC, BCL dan BBC. elak beli barangan di kedai milik cinabeng. Sokong dan berusahalah menjadi usahawan di mana-mana juga. Jangan tunggu pemimpin nak bantu, mereka sibuk. Bantulah diri anda sendiri untuk membantu Melayu Islam. Jadikan ianya suatu kenyataan.

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...