Jumaat, 22 Mac 2013

PENGAKUAN PENGGANAS KIRAM 50SEN #OpsDaulat:" SAYA DI BAYAR"

Tatu pada badan seorang pengganas Kiram 50sen.
Wanita yang di tahan semalam. Seorang sniper.
Amalan Kebal yang berunsur syirik.

Hooland Kalbi seorang pengganas kiram 50sen mengaku beliau di upah menyerang Lahad Datu. Demikian menurutnya semasa pendakwaan membentangkan kes di Mahkamah Tinggi.

Hooland merupakan di antara lapan warga Filipina yang menghadapi tuduhan  menjadi anggota pengganas Kiram 50sen, berkata demikian di hadapan Y.A Hakim  P. Ravinthran. Turut di dakwa menjadi anggota pengganas ialah Lin Mad Salleh, Habil Suhaili dan Timhar Hadir.

Manakala Atik Hussin Abu Bakar dan Basad Manuel ialah dua individu yang di tuduh di atas pertuduhan melancarkan perang dan menjadi anggota pengganas. Dua orang tertuduh lain ialah Kadir Uyung dan Lating Tiong di dakwa di atas pertuduhan melindungi sekumpulan pengganas. Kesemuanya di dakwa di bawah Akta Keselamatan 2012 Langkah-langkah Khas (SOSMA 2012).

Negara kita sebuah negara berdaulat yang di iktiraf dunia.
Bila ada pengganas luar datang menyerang , rasionalnya sudah tentulah kita mempertahankan wilayah kedaulatan daripada pencerobohan tersebut. Takkan nak beri makan karipap daging dan kopi o sambil tanya " Can We F**K You Today?"  Setelah kita berusaha nak setel secara baik, penceroboh yang membunuh kejam anggota keselamatan kita.

Kita pun ada undang-undang melindungi hak kedaulatan wilayah kita.

Kewarasan menuntut semua penceroboh-penceroboh yang bukan entiti sah di iktiraf oleh donia di dakwa di bawah undang-undang kita. Diaorang memang patut di dakwa melancarkan perang terhadap YDPA. Bila disabitkan kesalahan penceroboh boleh dikenakan hukuman mati oleh mahkamah. Ini akan menjadi amaran dan tauladan kepada mereka-mereka yang berniat dan merancang pencerobohan di masa depan.

Pengakuan Hooland Kalbi dah tentu buat para dalang kepanasan.
Tunggu je la nanti masa dan saat ketika para dalang pulak kita belasah dan dakwa di mahkamah!

U Ceroboh lagi We Dakwa Dalang !


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...