Rabu, 13 Mac 2013

OP DAULAT LAHAD DATU ANTARA INFO MENARIK.

Mula-mula Al Fatihah kepada pejuang negara yang telah gugur semalam. 
Jenazah sudah selamat dikebumikan.








Menurut Laporan PhilStar.com, Angkatan Tentera Laut Filipina telah memintas pengikut Sultan Sulu Jamalul Kiram III ketika rondaan di dalam dua buah bot di perairan wilayah Tawi-Tawi pada pagi Rabu.
Jurucakap Tentera Laut Lt Komander Gregory Fabic berkata bahawa bot yang sarat dengan sekurang-kurangnya 35 pengikut Sultan Sulu tersebut telah dipintas di perairan Bandar Andoligan pada sekitar 6:30 pagi.
Fabic berkata bahawa unit rondaan Tentera Laut merampas senjata api dan peluru dari dua bot tersebut.. Salah seorang pengikut adalah perempuan.
Pihaknya masih lagi menyiasat samada bot tersebut menuju ke Sabah atau sebaliknya.
Read more: http://apple-biru.blogspot.com/2013/03/breaking-news-430-pm-tentera-laut.html#ixzz2NPSJbigL 
Follow us: @AppleBiru3 on Twitter | apple.biru.754 on Facebook
Sudah di pintas oleh tentera Filipina.
Nampaknya Kiram 3suku semakin terdesak dan Op Daulat sudah berjaya.
Komander Kiram 3suku si Musah disahkan sudah terkorban.
Terkorbannya si Musah bermakna pengganas Kiram 3suku ibarat anak yama kehilangan ibu.
Cuma masih di cari Azzumudie yang sedang bersembunyi.
Tapi telahan ambe kata tak lama lagi beliau akan dijumpai dan dapat di tawan hidup-hidup.

Selain itu media Filipina semalam MANILA POST mula mengutok dan mencela Malaysia mempertahankan kedaulatan Sabah. Ada ke patot deme kata kita ni tak ikut Konvensyen Geneva. Habs tu deme ikut ke Konvensyen Geneva?
Pala hotak diaorg ler!
Media Filipina tu cuba nak persalahkan Malaysia. Amboi sebijik cam stail DAP PKR PAS. Buat jahat lepas tu tuduh kita plak buat jahat.

Dilapurkan juga Kiram 3suku tak timbul sebaliknya Kiram 2 pula timbul.
Kononnya Kiram 2 nak tau la apakah nasib pengganas Kiram 3suku jika menyerah diri. Hai dah serang rumah orang pastu nak lepaskan diri plak?

Azmin Ali sudah di panggil SKMM untuk siasata mengenai Lahad Datu.
Tian Chua ntah mana dah sekarang ni selepas pakai baju Melayu Tuck-In.
Beliau cuma mampu lakukan defensif " U ulang I Saman U!" .. Fakof!


Zahid Hamidi membuat Tawaran Terbuka kepada puak yang suka menghina, mencela dan memperlekehkan pengorbanan anggota keselamatan negara di Lahad Datu.

"Masih ada segelintir yang menghina, memperlekeh pasukan ATM dan PDRM. Saya harap mereka ini akan pergi ke kawasan-kawasan operasi berkenaan.

"Saya akan minta ATM sambut mereka dan lepaskan mereka ke barisan hadapan untuk menghadapi penceroboh-penceroboh ini, katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas mengumumkan prestasi semasa Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) di Wisma Pertahanan, di sini semalam.


Dah ambe perpanjangkan Tawaran Zahid Hamidi di fesbuk tapi setakat ini takde sekur cai macai PAS DAP PKR yang nak terima tawaran Zahid Hamidi tur. Sebalik depa dok meroyan sasau. 

Hal-hal lain ialah pendedahan dan analisa mengenai PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU. Yang tu tengok la kat pautan-pautan blog yang ada di bar sisi. 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...