Sabtu, 24 November 2012

AUSTRALIA REJEK RAYUAN ANWAR IBRAHIM , HAJI HADI MASUK DAUN PAKAU.



Mau tak mau kenalah jugak tulis serba sikit sebagai catitan untuk penuhkan enjin carian google bab rayuan bang Non di rejek Parlimen Australia. Detil penuh korang tanya kat pakcik google yea. Bukan sebab upah. Selama ini pun hamba tak pernah mintak upah. Orang bagi .... Hamba ambil. Orang tak beri Hamba tak mintak. Tapi kalu ada pihak-pihak yang hendak ungkit, silakanlah, mulut tempayan lagikan sukar nak tutup ni kan pulak mulut-mulut takde insurans kereta.

Ikut Suka Hati Hamba lah nak tulis apa pun asalkan tidak melanggar Etika Kewartawanan dan perundangan negara. Hamba melawan pihak pakatam ahzab, puak manipulatif dan puak tamak. Puak pemerintah adil dan saksama macam UMNO/BN nak buat apa di lawan yea tak? Bukannya UMNO/BN ni zalim.

Yang dok tuduh UMNO/BN ni zalim ni siapa? Bukan ke puak-puak yang selama ini bebas mengkritik, mencela, mencemuh dan memurtadkan UMNO/BN sebab tak mampu nak tandingi keadilan dan kesaksamaan UMNO/BN? Tapi apakah jasa-jasa mereka kepada rakyat selama ini? Ada ? Sekelumit debu pun takdak!

Pihak yang kata Manifesto Bukan Janji dan asik kena sama dek rakyat jelata akhir-akhir ini. Dulu puak-puak ini kata nak lelong putrajaya. Sekarang ini puak-puak itu tak sabar-sabar nak menawan Putrajaya.

Ok kembali kepada cerita ringkas, Parlimen Australia dah rejek rayuan Ambiga BERSIH dan Anwar Ibrahim agar Australia campurtangan dalam pemantaun pilihanraya 13 ini. Ya la Mat Salleh tu bukan bengong. Kalau PRU sepertimana dakwaan pakatam ahzab dah tentu pakatam ahzab tak mampu nak menang walaupun satu kerusi pun. Tapi tengoklah macam Karpal Singh sendiri sampai duduk atas kerusi roda makan elaun dan gaji buta Ahli Parlimen selama berpuluh-puluh tahun. 

Samalah juga macam Pok Nik dan ADUN-ADUN PAS sejak 1991. Begitu juga dengan Kit Sialan dan gerombolannya selama ini. Tak terkecuali keputusan PRU 12 lalu yang membawa Tsunami 2008 yang pemes seluruh dunia. Jadi camna Mat Salleh Aussie nak percaya dakwaan Anwar Ibrahim?

Lagipun lapan tuntutan BERSIH sudah di kaji oleh JKTP selama berbulan-bulan. Ada yang di terima malah SPR sendiri sudah tunjuk komitmen tinggi menggunakan dakwat kekal. Apalagi ?

Dalam masa yang sama, Anwar Ibrahim dan kepimpinan DAP hilang kepercayaan daripada sleuruh jentera, ahli & penyokong PAS pada muktamar 58. PAS dah undi Hj Hadi untuk dilayakkan menjadi PM. Huh, jangan di ubah sistem jadi cam sistem pemilihan Presiden AS dah ler. Ponek nak berbelanja besor. Kot-kot nanti ad aplak CUKAI UNDI diusulkan oleh puak sasau pakatam ahzab nak tanggung kos operasi sistem undi bangang tu.

Congak mudah. Bila perwakilan PAS sendiri ugut hendak Hj hadi kemudian Kit Siang jadi gagau pertahankan Anwar Ibrahim selepas itu Nik Razi dan Nik Ajih jiwa kacau buat doa kebinasaan dan menyentuh soal keimanan UMNO/BN, itu petanda apa?

Itulah petanda pakatam ahzab dah nak mampos masuk kubur.

So jom lah kita pastikan perjalanan politik pakatam ahzab ke alam barzakh dipermudahkan dengan mengundi BARISAN NASIONAL : JANJI DITEPATI!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...