Rabu, 29 Ogos 2012

SETAN APA DAN MALAIKAT APA ?


KALAU NAK BERCERITA TENTANG ISU KEBURUKAN PERIBADI DAN FAMILI PEMIMPIN PAKATAM JAHANAM, IANYA MEMERLUKAN PALING TIDAK SERAMAI 4,000 BLOGER UNTUK MENCERITAKANNYA SELAMA 100 TAHUN. PEMIMPIN PAKATAM JAHANAM SENTIASA MENAMPILKAN WATAK 'MALAIKAT' DI DEPAN RAKYAT DAN MENYEMBUNYIKAN SIFAT 'SETAN' SEBENAR MEREKA. 

Tidak hairanlah para pemimpin Pakatam Jahanam dan pencacai mereka menggelepur bilamana Tun Dr Mahathir mengeluarkan kenyataan berbentuk bidalan Inggeris " It is Better To work With the Devil You Know Than The Angel You Do Not Know" . Ini adalah kata bidalan dan membawa maksud tersirat. Barangsiapa yang memahamkannya dalam bentuk harfiah itu petanda orang tersebut hanya berniat hendak putar-belit alam luas ini. 

Apakan tidak, bila idiom/ kata bidalam bahasa Ingeris tersebut di putar belitkan oleh puak pakatam. Nampak sungguhlah mereka tidak berpelajaran tinggi tapi bercita-cita tinggi nak takluk Putrajaya.

Dalam keghairahan pepuak pakatam memutarbelitkan idiom tiba-tiba muncul berita memeranjatkan semua. Melibatkan pemimpin Melayu di dakwa berlaku sumbang mahram terhadap anak perempuannya. Entahlah Melayu ini. Semakin tinggi kedudukan mereka dalam politik semakin kurang pula akhlak mereka.

Di puak pakatam pula menafikan yang terbabit adalah dari puak mereka. Mereka mendakwa pemimpin berkenaan adalah dari parti politik lain. Apa pun lah dakwaan masing-masing pihak, di sini kita melihat bagaimana orang Melayu berpolitik.

Kenapalah kita masih hendak mewarisi persengketaan politik peribadi para pemimpin ? Tak bolehkah kita mengubah haluan dan halatuju dari persengketaan kepada perdamaian sesama kita? Adakah kita hendak tunggu bila kuasa hilang di tangan barulah kita nak berdamai?
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...