Selasa, 14 Ogos 2012

KIT SIANG KATA SEKSYEN 114A BUAT KOMUNIS PAKATAM KELUAR-HITAM.

Sekarang ini di kalangan Pakatam perkataan 'Keluar-Hitam' dan 'Padam Lampu' amat popular kata Kit Siang. Menurut bapak rasis apek cauvinis DAP ini semua gara-gara seksyen 114A Akta Keterangan (Pindaan) yang meletakkan 'Amanah Terlalu Besar' buat Pakatam yang sudah biasa pecah amanah. Komunis Pakatam memang terkenal dengan sifat Baling Batu Sembunyi Tangan. 

Untuk membaca sendiri Seksyen 114A Akta Keterangan (pindaan 2012) sila klik pautan ini SEKSYEN 114A AKTA KETERANGAN PINDAAN 2012

Pindaan tersebut di buat untuk menyelaraskan takrif “komputer” dengan takrif “komputer” dalam Akta Jenayah Komputer 1997 dan memudahkan pengenalan dan pembuktian identiti seseorang yang namanya tidak diketahui yang terlibat dalam penyiaran melalui internet. 

Anggapan fakta berkenaan bukannya hendak menzalimi sesiapa sebaliknya hendak meletakkan suatu tanggangjawab kepada semua pengguna internet. Berani tulis maka wajiblah berani bertanggungjawab di atas penulisan tersebut.

Secara tak langsung kita perlu menulis berdasarkan kepada fakta yang boleh dipercayai sumbernya. Bukan sekadar gosip kosong dan liar semata-mata. 

Anggapan Fakta tersebut tidak mengalihkan beban pembuktian prima facie kes dari pendakwaan kepada tertuduh. Sebaliknya sesiapa saja yang berada dalam anggapan fakta tersebut kena membuktikan sebaliknya. Amacam besh tak? 

Jadi tak perlu lah hendak membantah KELUARHITAM pun. 
Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...