Jumaat, 24 Ogos 2012

GUAN ENG SUDAH HANYUT JAUH DALAM OBSESI KUASA.

MASAALAH UTAMA BAGI MANA-MANA POLITIKUS IALAH MENJADI TERLALU OBSESI / KEMAROK KUASA. Samada di peringkat kepimpinan tinggi dan di bawah, penyakit hati ini tidak ramai politikus mampu melawannya. Kebiasaannya penyakit ini mula menimpa politikus yang tak pernah memegang kuasa tiba-tiba memegang kuasa. Bertambah terok bila politikus berkenaan mulai lupa daratan.  Inilah yang sedang melanda para politikus dalam Pakatam Jahanam dan segelintir yang berada dalam Barisan Nasional. Perkara ini pernah diutarakan dan menjadi kegusaran Tun Dr Mahahtir dengan ungkapan 'Melayu Mudah Lupa'. 

Bilamana ramai pemimpin DAP mempersoalkan dan mempertikaikan cara kuku besi Guan Eng ianya sudah dijangkakan dari awal. Guan Eng sudah terkena penyakit obsesi kuasa Bocornya minit mesyuarat tertutup yang mendedahkan rungutan Timbalan Ketua Menteri Mansor Othman terhadap Guan Eng. 

He (Guan Eng) is very arrogant, I tell you...cocky and arrogant. It is not easy. Now more arrogant."
"They ( the DAP) are sure of winning 19 (seats) and they want more. Because with two more (seats) they can form their own government and they can take from us (PKR reps) to be on their side and (then) abandon us (PKR)," he warned.

Begitulah halnya berkenaan perkongsiaan kongsi angan-angan dalam Pakatam Jahanam. Pada akhirnya. puak Guan Eng cuba mendominasi senario dan menjadikan semua rakan sekutunya tunduk patuh kepada perintahnya sahaja. 

Jadi adakah kita mahu menjadikan pemimpin seperti Guan Eng nie pemimpin tertinggi dalam di peringkat negeri dan di peringkat pusat?

Sendiri mahu fikir lah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...