Jumaat, 15 Jun 2012

BODOHNYA PAKATAM SELANGOR TIADA TARA.

SHAH ALAM: Noh Omar mengulanginya pendirian tegas BN Selangor yang mahukan projek LANGAT 2 diberikan lampu hijau oleh Pakatam Selangor. Pakatam Selangor tetap berdegil enggan meneruskannya dengan alasan tujuh empangan sedia ada di Selangor melimpah ruah dengan air mentah yang sama taraf dengan bahan sisa toksik dari kilang dan bahan buangan najis dari kandang-kandang mega khinzir yang ada di Selangor. Punya lah kedekut Pakatam Selangor tidak mahu bekerjasama dengan syarikat-syarikat konsesi perkhidmatan air di Selangor disebabkan syarikat-syarikat tersebut lebih cerdik dan lebih rasional berbanding pemimpin-pemimpin Pakatam Selangor.

Meneliti semua kenyataan-kenyataan Pakatam Selangor mengenai alasan dan hujah mereka mengenai keengganan mereka meneruskan LANGAT 2 kita dapati ada tiga hujah utama yang paling bodoh mereka berikan kepada rakyat jelata, yakni:-
  1. Konsesi Perkhidmatan Air merampas Hak Rakyat: Hujah ini sudah di sangkal oleh Khir Toyo yang akhirnya beliau sendiri menjadi mangsa fitnah Pakatam mengenai pembelian bungalo. Umum ketahui bahawa air adalah sumber alam semulajadi. Kalau berhujah bahawa air adalah milik Allah Ta'ala maka semuanya milik Allah Ta'ala. tetapi Allah Ta'ala menjadikan semuanya untuk manusia menguruskannya bagi manafaat bersama Dalam WASIA sendirpun mengatakan bahawa kerajaan negeri menjual air mentah kepada syarikat konsesi air. Kenapa pula Pakatam masih menjual air mentah kepada syarikat konsesi jika Pakatam kata air itu Hak Rakyat? Kalau air itu Hak Rakyat maka terserlahlah kepada rakyat untuk menjual air mentah atau tidak. Keputusan menjual air mentah sepatutnya diberikan kepada rakyat bukan diputuskan di dalam pejabat Menteri Besar di waktu beliau alami klimaks di dalam jamban semasa aiskrimnya di kulum. 
  2. Bekalan Air Mentah Mencukupi: Di mana-mana di Malaysia ini semua sumber bekalan air mentah mencukupi. Persoalannya ialah samada air mentah tersebut boleh digunakan untuk buat mandi wajib, minum dan sebagainya. Di Selangor, kesemua sungai-sungai utama yang menjadi sumber air kepada tujuh empangan di Selangor sudah tercemar teruk. Apa EXCO kangkang Eli Wong lakukan? Mana ada Pakatam lakukan apa-apa untuk membersihkan pencemaran sungai-sungai di Selangor. Pencemaran tersebut bertambah teruk sejak empat tahun lalu akibat aktiviti pengambilan pasir secara berlebihan di bawah pentadbiran PAKATAM melalui KSSB milik Menteri Besar Incorporated. Apabila syarikat konsesi meminta kerjasama Pakatam Selangor melunaskan tanggungjawab membekalkan air mentah yang berkualiti tinggi, Pakatam Selangor buat derk sahaja. 
  3. Pakatam Selangor Mahu Bekalkan Air Bersih Terawat Pada Kadar Rendah: Ini janji palsu dan cek kosong sahaja ! Bandingkan dengan apa yang berlaku dengan janji Pakatam Selangor untuk beri Pendidikan Percuma apabila PTPTN dibekukan sementara waktu. Bandingkan juga dengan janji subsidi air kepada rakyat jelata Selangor di mana rakyat jelata yang menjadi penghuni di rumah pangsa tidak mendapat faedahnya sepertimana orang-orang kaya dan mewah yang ada kolam renang menikmati subsidi air.Bandingkan dnegan apa yang berlaku di Kelantan di mana PAS Kelantam tak mampu nak selesaikan masaalah bekalan air bersih selama berpuluh-puluh tahun. 
Pakatam tidak jujur dan cakap tak serupa bikin. Apa salahnya PAKATAM meneruskan Projek Langat 2 tanpa terlebih dahulu berunding mengenai usul tololnya untuk penstrukturan semula konsesi? Usul pensturkturan konsesi air sebenarnya tidak relevan langsung malah bukan untuk kepentingan rakyat jelata pun. Itu semua untuk mengisi poket dan kantung pemimpin Pakatam Selangor, kroni dan nepotis mereka sahaja. Sengaja dijadikan alasan untuk menjustifikasikan pemberhentian Projek Langat 2. Beginilah caranya Pakatam mempolitikkan isu air dan Projek Langat 2. Masih nak menyokong puak yang lebih pentingkan kerjaya politik mereka dari kepentingan rakyat jelata?

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP MUSUHI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS KELDAI DAP DARI DULU  

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...