Selasa, 3 April 2012

PKR & PAS SELANGOR LEBIH RELA TENGOK DARIPADA BERTINDAK DALAM ISU MURTAD.

SOAL AKIDAH bukanlah perkara kecil yang boleh di ambil sambil lewa dan ringan oleh mana-mana pihak yang menjadi pemerintah negeri dan pusat di negara ini. Gejala murtad adalah satu masaalah nasional berdasarkan kepada peruntukkan perundangan di dalam Perlembagaan Malaysia dan enakmen pentadbiran hal ehwal agam Islam di setiap negeri. Amat dikesali apabila Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Rani mengeluarkan kenyataan bahawa gejala murtad adalah perkara kecil berbanding isu besar seperti pengundi hantu. Kenyatan itu amat mengguris hati setiap umat Islam yang menyintai Islam sepenuh hati. Dr  Hasan Ali menyeru pemerintah negeri Selangor pada masakini agar mengambil langkah-langkah serius menangani gejala murtad yang mengancam akidah umat Islam di Selangor. Beliau menegaskan, Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar dan EXCO yang memegang potfolio hal ehwal agama Islam Selangor mempunyai tanggungjawab dan amanah yang amat besar. Penasihat agama Menteri Besar Selangor ialah Badrul Amin yang telah di tangkap berkhalwat tempoh hari di Kuantan, Pahang. Kita dengar dan teliti pesanan yang disampaikan oleh Dr Hasan Ali ini. 


TEPUK DADA TANYA IMAN!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM – Pas Selangor menafikan parti tersebut memandang ringan isu murtad berkaitan pendedahan video oleh bekas Pesuruhjayanya, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali semalam.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abd Rani Osman berkata, beliau tidak menganggap isu membabitkan akidah orang Islam sebagai satu perkara tidak penting, sebaliknya menegaskan kenyataannya dibuat Ahad lalu menerusi Sinar Harian adalah berhubung keperluannya untuk hadir ke sidang media Hasan.

Menurutnya, Pas Selangor sentiasa memandang serius sebarang perkara berkaitan akidah orang Islam di negara ini dan dakwaan Hasan itu adalah sebagai tidak benar sama sekali.

Beliau menegaskan Hasan tidak perlu membuat tuduhan sedemikian.

“Dia tak baca penuh...apa yang saya maksudkan bukannya akidah tak penting tetapi tak penting untuk saya ke sidang media diadakannya itu kerana saya sendiri mempunyai enam program pada hari sama.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...