Isnin, 9 April 2012

MASAALAH SAMPAH & BANJIR PUN TAK SETEL ADA HATI NAK SURUH BN SETEL PTPTN.


Bukan apa lah betul lah kata TDM dulu, ' Pakatan ni tak jadi kerajaan penuh lagi boleh depa janji apasaja' Di atas adalah contoh analogi dan logika puak cai PKR nak justifikasikan bagaimana PTPTN hendak dihapuskan. Ya lah tulis dan cakap mudah lah bukan mendatangkan apa-apa bahaya kepada mereka pun. Tapi cuba kita bawak berfikir balik, adakah ianya semudah yang di tulis oleh cai PKR dan semudah apa yang dicakapkan oleh Anwar Ben Israel?

Hutang PTPTN ni bukan sama macam hutang di antara anak dengan mak bapak. Ini soal melibatkan kemudahan yang diberikan kepada rakyat Malaysia untuk belajar di IPTS dan IPTA. PTPTN ini bukan sahaja di bayar kepada IPTA tetapi juga kepada IPTS. 

Lagipun dalam sistem PTPTN ada syarat kelonggaran di mana jika seseorang mahasiswa berjaya mengekalkan skor melebih CGPA 3.0 ke atas, jumlah itu di kira sebagai biasiswa. Ok lah cakap pun tak guna. Kalau betul Regim Frakula DAP PKR PAS mampu sediakan pendidikan percuma kepada semua rakyat Selangor, sila buktikan dahulu. Jika ianya berjaya kita tengok pula impak kepada ekonomi dan kepada gaji pensyarah.

Apakata cai PKR itu tadi memberikan hutang kepada Ah Beng untuk Ah Beng belajar sebab kesian tengok mak bapak Ah Beng miskin. Kemudian, Ah Beng berjaya dalam hidup dan bergaji tinggi. Lepas tu, ada pulak jiran cai PKR tu yang miskin nak masuk IPTS. VU mintak hutang daripada Ah Beng. Tapi Ah Beng kata 'Makcik itu hutan kasi maaflah sebab kita anak beranak' agak-agak pelempang sebelah tangan mana VU akan kasi kepada Ah Beng ?

Masaalah sampah dan banjir pun Regim Drakula DAP PKR PAS tak boleh nak setel. Cuba tengok klip video di bawah ini:-



TEPUK DADA TANYA IMAN!
DAP KOMUNIS
PKR TAKDE AKHLAQ
PAS KENA BULI

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...