Sabtu, 28 April 2012

ERRR ... BILA PLAK DBKL BELA KERA & BERUK NIE DI DATARAN MERDEKA?

Gambar Ini Di Hantar Oleh Pembaca Blog Hamba Yang Berjalan-jalan di Sana Tadi.

Gambar Ini Hamba Cilok Dari Rakan Bloger 'TERAJANG TERBANG (THE FLYING KICK)

Pelik betul lah. Ramai yang sms dan mms kat hamba malam nie gambar beruk dan kera berada di persimpangan 4 Bangunan Sultan Abdul Samad dengan Dataran Merdeka. Huish takkanlah DBKL sekarang ni bela beruk dan kera pulak? Takkan beruk dan kera terlepas dari Zoo Negara? Atau beruk dan kera turun dari hutan Bukit Tunku?

Bila hamba tanya balik diaorang, rupa-rupanya adalah sekelompok kecil manusia yang dah jadi beruk dan kera jadian. OOOOOO ... patutlah. Diaorang cerita dalam sms, beruk dan kera itu semua kaler kuning. Terjerit, terpekik, terlolong dan pandai pulak tiup wisel. Ntahlah, itu cerita diaorang lah. Bila hamba tengok blog-blog rakan-rakan, betullah berlaku hiruk pikuk sampai jem KL di sekitar persimpangan tersebut. 


Ehh... kata nak buat secara aman. Nak duduk molek-molek. Ini kenapa plak beruk dan kera buat macam tu? Diaorang kata beruk dan kera buat bising dan buat kecoh sambil berdiri dan bukannya duduk. Aiks ??!! Sampai camtu sekali??? Anih .. anih ... pakcik heran sungguh. Korang nak tahu ceritanya korang kena tengok-tengok lah blog rakan-rakan lain. Hamba malas lah nak layan cerita beruk dan kera kuning tiup wisel yang tak reti nak baca kain rentang DBKL dalam gambar di atas. Daripada melayan cerita beruk dan kera kuning lebih elok hamba tidur dan mimpi indah. He he he .. takat tu je lah hamba nak tulis pasal kisah beruk dan kera kuning. Itupun main cilok dan ambik dari sms pembaca-pembaca hamba.

Jangan ambil pedulikan pasal beruk dan kera kuning yang tengah pening bagaimana hendak tabalkan Raja Peliwat Tua Renta Kerepot diaorang jadi PM Malaysia. Baru dapat upah bau pisang kelat pun beruk dan kera kuning dah terkinja-kinja di tengahmalam. Pastu menurut The Flying Kick pulak jam 2.00 pagi semuanya blah sebab hujan renyai-renyai sudah mari lah.Apa-apa pun korang cuba baca artikel dan tengok gambar polis tengah santai tengok beruk dan kera kuning buat persembahan. Klik di sini MALAYSIANVIEW

TEPUK DADA TANYA IMAN WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU
PAS MATI KUTU DI TIPU SEKUTU
BERUK DAN KERA KUNING TAK TAU MALU!

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...