Khamis, 26 April 2012

AMBIGA NAK TUNDA PRU SAMPAI KIAMAT SEBAB BANGANG.



BERSIH ialah sebuah gabungan beberapa buah persatuan. sebagai sebuah gabungan ianya adalah sebuah 'pertubuhan' Sebagai sebuah pertubuhan ianya wajib didaftarkan. Selagi ianya tidak didaftarkan bermakna BERSIH adalah sebuah pertubuhan haram waima apa pun matlamat dan tujuan prinsip penubuhannya. selagi ianya berstatus haram maka apasaja tindakannya, penganjurannya dan sebarang aktivitinya adalah berstatus haram juga. Ambiga memanipulasikan pengetahuan dan pengalamannya sebagai seorang pengamal undang-undang untuk menyalahtafsirkan kuasa-kuasa SPR. Melalui cara ini Ambiga meletakkan kesalahan-kesalahan yang tak wujud kepada SPR dengan tuduhan-tuduhan yang tak berasas samasekali.

Kejahilan mengenai batas-batas kuasa dan bidangkuasa SPR dijadikan batu loncatan oleh Ambiga untuk menabur persepsi-persepsi buruk kepada SPR. Di dalam debat dengan KJ baru-baru ni, Ambiga memanipulasikan tafsiran salah mengenai kuasa-kuasa dan bidangkuasa SPR. Ambiga dengan sengaja menimbulkan kekeliruan dan keraguan kepada SPR.

Sebagai contoh, Ambiga sengaja mengelirukan orangramai dengan 'istilah 'Pembetulan' dengan 'Perpindahan'  lokaliti PDM pemilih berdaftar. SPR mempunyai bidangkuasa untuk membetulkan lokaliti PDM pemilih berdaftar dan bukannya memindahkan lokaliti PDM pemilih berdaftar. 

BERSIH turut mendakwa melalui lisan busuk Ambiga bahawa SPR sengaja cuai dan lalai 'tidak membersihkan' senarai nama pemilih berdaftar yang berstatus 'Mencurigakan' seramai 41,000 orang. Apakah Ambiga bercakap benar? SPR telah mempamirkan senarai nama pemilih berstatus 'mencurigakan' tersebut selama 3 bulan berturut-turut dan tiada pihak tampil memberikan maklumat. 

SPR memang mempunyai bidangkuasa 'membersihkan' dan 'membuang' nama-nama pemilih berdaftar yang telah meninggal dunia setelah berpuashati dengan segala bukti dan maklumat yang telah di terima olehnya samada atas inisiatif sendiri atau dimaklumkan oleh waris serta disahkan oleh JPN.

Apa yang jelas ialah matlamat perhimpunan haram BRSH 3.0 pada kali ini ialah membuat tekanan kepada Parlimen Malaysia dan SPR agar menunda PRU setahun lagi. Alasan yang diberikan oleh Ambiga ialah kerana menurutnya beliau tak berpuashati dengan Senari Daftar Pemilih yang ada. Muakakakakaka .... terer gak makcik Ambiga nie kan. Sebab dia tak puas hati, auntie Ambiga nak tunda PRU setahun ! Ha ha ha ha kalau lepas setahun auntie Ambiga masih tak berpuashati nak tunda lagi ke PRU? Sampai bila nak tunda? Sampai kiamat?

Proses pembersihan, penambahan dan pemotongan nama pemilih di dalam senarai pemilih berdaftar SPR adalah suatu proses yang berterusan. mana ada logik nak tunggu semuanya ok? Bukan semua oran glahir serentak pada satu masa. inilah bingainya Ambiga. Jadi apa maknanya bila Ambiga gunakan alasan tersebut untuk tunda PRU? Tidakkah itu bermakna Ambiga sengaja hendak timbulkan huru hara dan kekecohan sahaja?

Sebelum ini pun Anwar Ibrahim menyatakan benda yang sama jugak yakni nak tunda PRU apabila mengarahkan DUN Selangor tidak dibubarkan serentak dengan pembubaran Parlimen.

Lagi satu, soal pemilih berdaftar yang bermastautin di luar negara nie, di manakah komitmen mereka sendiri sebagai pemilih berdaftar? Hambuih semuanya tak nak beri komitmen dan nak mudah belaka. Semua pemilih berdaftar macam mereka ini duduk di negara-negara yang matawangnya lebih besar dari Malaysia. hai takkan tak mampu nak simpan USD1 sehari kot? Kalau dikumpulkan selama 5 tahun berapa tu? Balik pun takat 3 hari jek. Sehari sebelum PRU, hari PRU dan sehari lepas PRU. Takkan kosnya berjuta ringgit plak kan? Ke kad pengenalan dah hilang atau takut terbongkar di kerakyatan? Takut kantoi ke kalau mengundi balik ke Malaysia? Yea tak?


Yang benornya, PR DRAKULA nie dah takot nak bertanding dalam PRU. kalau boleh diaorang nak rampas pemeerintahan negara ini secara kekerasan dan ini disahkan sendiri oleh Shamsul Iskandar semasa berceramah di Ampangan Negeri Sembilan dulu.

Kalau and seoarng yang cintakan keamanan dan sayangkan negara ini maka molek benarlah anda menjauhi Agenda Jahat BERSIH 3.0 itu.

TEPUK DADA TANYA IMA WA CAKAP SAMA LU
DAP ANTI ISLAM & MELAYU
PKR KAKI PENIPU 
PAS MATI KUTU DI BULI SEKUTU
JANGAN PERCAYA CAKAP AMBIGA YANG JAHAT TU!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia lupa yg hanya PM saja yg boleh menetapkan tarikh pilihanraya.

JAS SALLEH berkata...

Tu la pasal nya bro

Tanpa Nama berkata...

BERShit pun HARAM..bersihkanlah dulu. Last2 tanya Khairi minta tunda PRU 13.? Akei letak bontot ke atau tergugat kecundang PRU 13/Selangor. Dah terang lg nak suluh. Mcm aljuburi ckp dlm media hari tu je...Pi kasi bershit Nuar dan Azmin dulu....xde declare lg smpai skrg. ( Malam suka tidur pakai kelambu takut nyamuk masuk hisap dar...hehehe)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...